اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: هواپیماهای ائتلاف آمریکا ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند

ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد جنگنده‌ها و پهپادهای متعلق به ائتلاف تحت رهبری آمریکا ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده‌اند.

روسیه: هواپیماهای ائتلاف آمریکا ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد جنگنده‌ها و پهپادهای متعلق به ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده‌اند. 

این خبر را «وادیم کولیت»، معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم سوری در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه اعلام کرد. 

وی گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ مورد نقض پروتکل‌های عدم تقابل ثبت شده است.»

وی اضافه کرد: «این موارد تخلف به پرواز هواپیماهای بدون سرنشینی مربوط می‌شدند که با طرف روسی هماهنگ نبودند.»

کولیت همچنین گفت: «تعداد موارد نقض حریم هوایی سوریه در منطقه التنف رو به افزایش است. طی ۲۴ ساعت گذشته مجموعاً ۱۱ مورد تخلف توسط سه جفت جنگنده اف-۳۵ صورت گرفت، یک مورد تخلف توسط یک جفت جنگنده اف-۱۶ اتفاق افتاد و دو مورد دیگر توسط دو پهپاد MQ-1C و هواپیمای تجسسی MC-12W که همگی متعلق به ائتلاف آمریکایی بودند صورت گرفت.»

این خبر حدود ۱۰ روز بعد از تقابل پهپادهای آمریکایی با جنگنده‌های روس در آسمان سوریه اعلام شده است. مقام‌های روسیه چند روز پیش  از پرواز خطرناک یک پهپاد MQ-9 ائتلاف آمریکا در آسمان سوریه در نزدیکی هواپیماهای جنگی روس خبر دادند. 

«اولگ گورینوف» از مقام‌های ارتش روسیه در سوریه گفت یک نگرانی ویژه احتمال تصادف هوایی پهپاد MQ-9 آمریکایی با جنگنده‌های روسی در منطقه الباب است. 

گورینوف تاکید کرد: چندین مورد هم گزارش شده است که پهپادهای ائتلاف، سیستم هدایت آتش خود را روی هواپیماهای روسی می‌گیرند که باعث می‌شود سیستمهای دفاعی هواپیماهای روسی به طور خودکار فعال شوند. وی افزود: خلبانان روس با مهارت حرفه گری بالای خود را در این موارد ثابت کرده‌اند و با اقدامات به موقع مانع از برخورد این هواپیماها با پهپادهای ائتلاف شده‌اند. 

پایان پیام/ ت ۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول