اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت دوباره آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه بار دیگر با تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین مخالفت کرد و گفت انتقال چنین تسلیحاتی به این کشور در اولویت برلین نیست.

مخالفت دوباره آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس پیستوریس»، وزیر دفاع آلمان روز پنجشنبه بار دیگر ارسال موشک‌های پیشرفته و دوربرد «تاروس» به اوکراین را منتفی دانست.

وزیر دفاع آلمان که روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت: «ما همچنان معتقدیم که انجام این کار جزو اولویت‌های نخست ما نیست.»

وی گفت که برلین نگرانی‌های «آشکاری» درباره ارسال تسلیحاتی با «برد مشخص» به اوکراین دارد. او یادآوری کرد که آمریکا نیز تمایلی به ارسال سامانه‌های تسلیحاتی با برد طولانی به کی‌یف ندارد. 

پیستوریس تصریح کرد: «متحدان آمریکایی ما هم این موشک‌های کروز را [به اوکراین] نمی‌دهند.»

ماه گذشته نیز «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان در مصاحبه‌ای گفته بود کشورش با ارسال موشک‌های دوربرد خود از مدل «تاروس» به اوکراین مخالف است. او دلیل این مخالفت را جلوگیری از استفاده از تسلیحات آلمان برای حمله به خاک روسیه عنوان کرده بود. 

حدود دو ماه پیش روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» به نقل از منابعی گزارش داد اوکراین رسما از آلمان موشک های کروز دوربرد تاروس درخواست کرده. این موشک‌ها با داشتن برد ۵۰۰ کیلومتری قابلیت رسیدن به روسیه را دارند. 

اوکراین به شکل سیستماتیک با استفاده از تسلیحاتی که از سوی متحدانش در ائتلاف ناتو دریافت کرده برای حمله به اهداف غیرنظامی در روسیه از جمله مناطق «دونباس»، «کریمه»، «خرسون» و «زاپروژیا» که مدعی آنها به عنوان خاک خودش است، استفاده کرده است.

کی‌یف با استفاده از تسلیحات ارائه شده از سوی اعضای ناتو از جمله گلوله‌های 155 میلی متری توپخانه و راکتهای HIMARS شهرها و مناطق مسکونی در دونباس را روزنامه هدف حملاتی با هدف ایجاد وحشت قرار می‌دهد که این حملات تنها در یک سال گذشته به کشته و زخمی شدن صدها نفر منجر شده‌اند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

با این حال ولودیمیر زلنسکی همچنان متقاضی دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتری است و در اواخر خرداد ماه در مصاحبه‌ ‌ای با شبکه «ان.بی.سی نیوز» مدعی شد، ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول