اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پویش «نذر دارو» در سمنان اجرا می‌شود

پویش «نذر دارو» ویژه زائران اربعین حسینی در استان سمنان به همت بسیج جامعه پزشکی این استان اجرا می‌شود.

پویش «نذر دارو» در سمنان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، از دیرباز مردم با اهدای نذور، خواسته‌های مادی و معنوی خود را از خداوند متعال و سپس از ائمه معصومین (ع) طلب می‌کردند.

مناسبت‌های مذهبی و دینی همچون ماه‌های محرم و صفر نیز یکی از زمان‌هایی است که عاشقان سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همواره نذور خود را خالصانه به ارادتمندان این خاندان اهدا کرده و می‌کنند؛ از طبخ غذای گرم گرفته تا برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ...؛ اما امسال نیز همچون سال گذشته، این نذرها به همت بسیج جامعه پزشکی استان سمنان رنگ و بویی تازه به خود گرفته است.

حمیدرضا حافظی، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در راستای نذر دارو و درمان ویژه زائران اربعین حسینی به نیت شفای همه بیماران به خبرنگار فارس اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی استان سمنان و موکب سفیدپوشان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به نیابت از شهدای گران‌قدر و همه مردم ایران جهت خدمت‌رسانی در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی با ایجاد درمانگاه موقت پزشکی به ارائه خدمات درمانی و دارویی به زائران و مجاوران حرم حسینی خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: عموم مردم می‌توانند نذور دارویی (داروهای مازاد دارای تاریخ در منازل) خود را براسی مشارکت در این امر معنوی از طریق دفاتر تعیین شده در استان سمنان اهدا کنند. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان ادامه داد: مراکز دریافت نذر دارو در سمنان شامل دفاتر بسیج جامعه پزشکی در واحدهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، بیمارستان‌های استان سمنان، پایگاه‌های بسیج محلات و درمانگاه‌های سپاه در شهرستان‌های استان سمنان، اداره‌های کمیته امداد شهرستان‌های تابعه استان سمنان و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

حافظی گفت: افرادی که توانایی حضور در پیاده‌روی اربعین را ندارند، می‌توانند از طریق مشارکت در این طرح نذر دارو از مدت زمان هشتم تا چهاردهم مردادماه، سهم به‌سزایی در برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی داشته باشند.

پایان پیام/74007/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول