اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

هزینه تغذیه دانشگاه‌ها در سال به 120 میلیارد تومان می‌رسد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امکانات و بودجه‌ دانشگاه‌ کم است، گفت: در بعضی‌ از ماه‌ها هزینه تغذیه حدود ۸ میلیارد تومان می‌شود و در بعضی از ماه‌ها به ۱۰ میلیارد تومان هم می‌‌رسد که در سال چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد برای تأمین تغذیه هزینه می‌دهیم.

هزینه تغذیه دانشگاه‌ها در سال به 120 میلیارد تومان می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سال گذشته صندوق رفاه دانشجویان به تمام دانشگاه‌ها اعلام کرده آماده همکاری برای تبدیل آشپزخانه‌های سنتی به صنعتی است، قطعاً این طرح برای دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و ۵۰ درصد بودجه این طرح برعهده دانشگاه‌هاست و ۵۰ درصد دیگر را صندوق رفاه تقبل می‌کند. 

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره تجهیز آشپزخانه این دانشگاه، گفت: تا حدی بعضی از دانشگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند. امکانات و بودجه‌ها برای انجام بهینه چنین کاری خیلی کم است. 

وی افزود: در بعضی‌ از ماه‌ها هزینه تغذیه حدود ۸ میلیارد تومان می‌شود و در بعضی از ماه‌ها به ۱۰ میلیارد تومان هم می‌‌رسد که در سال چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد پول تغذیه می شود. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: در کل پس از  کسر حقوق‌ و مزایای دانشگاه و هزینه های جاری، مبلغ خیلی کمی برای امورات پژوهش و آموزش و فرهنگی باقی می ماند.  

دانشجو خاطرنشان کرد: برای ارتقای آموزش و پژوهش دانشگاه ها  راه حل‌ها را می‌دانند ولی متأسفانه بودجه‌ها کفاف نمی‌دهد. در جایی هم که دانشگاه ها  می‌خواهند از توان خودشان برای حل مسائل استفاده کنند، محدودیت‌هایی قانونی که وجود دارد دست و پای دانشگاه ها را می گیرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول