اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

دبیرکل کمیته ملی المپیک: ما هم از تبعیض بین رشته‌ها گلایه داریم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: تمام صحبت‌های اعضای تیم ملی کشتی از جمله بحث حواله خودرو منتقل می‌شود چون ما هم از این تبعیض گله‌مند هستیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک: ما هم از تبعیض بین رشته‌ها گلایه داریم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مناف هاشمی درمورد بازدید اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کشتی، اظهار داشت: به احترام کشتی و افتخاراتش اولین بار است که ۸ عضو هیات اجرایی از یک رشته ورزشی بازدید می‌کنند. تلاش‌های علیرضا دبیر در طول ۴ سال گذشته قابل تقدیر بوده و بر هیچکس پوشیده نیست. ورزشکاران، رئیس  فدراسیون و کادرفنی همه در افتخارات شریک هستند و کمترین شراکت را قطعا ما داشتیم که کنار هستیم.

وی افزود: نکاتی که دوستان مطرح کردند، درد دل همه ما است. در جلسات هیات اجرایی تک تک اعضا از نوروزی که نایب رئیس کمیته تا داورزنی که خودش رئیس یک فدراسیون بزرگ در کشور ما است و سایر اعضا این دغدغه‌ها را دارند اما مشکلات کشور ما و مسائل به حدی زیاد است که نمی‌توان از هیات اجرایی که فقط حدود ۱۰ ماه است مستقر شده، توقع داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: البته تمام صحبت‌های اعضای تیم ملی کشتی از جمله بحث حواله خودرو منتقل می‌شود. ما هم از این تبعیض گله‌مند هستیم. می‌توانیم قول بدهیم که در المپیک و بازی‌های آسیایی هیچ تبعیضی برای هیچ ورزشکار. مربی، سرمربی و حتی رئیس فدراسیون قائل نباشیم. به نمایندگی از اعضای هیات اجرایی می‌گویم چیزی که از دست ما برآمد، پرداخت‌های بهتر از گذشته بود. در ۵_۴ ماه گذشته حدود ۶۵ درصد بودجه سالانه برخی فدراسیون‌ها را دادیم و تا ۲ ماه آینده نیز کل صد در صد بودجه را می‌دهیم. یعنی صد در صد ۲۴ میلیارد تومانی که من به نمایندگی از هیات اجرایی و رئیس کمیته ملی المپیک، متعهد به پرداخت آن هستم به کشتی خواهیم داد. تاکنون شاید ۱۵ میلیارد داده باشیم و حتما الباقی را هم در این ۲ ماه می‌دهیم.

هاشمی ادامه داد: شک ندارم وزارت ورزش هم این کار را می‌کند. هرچند همه این‌ها در مقایسه با رقبای ما ناچیز است. کاری که از هیات اجرایی و رئیس کمیته برآمد پاداش پای سکو را از ۵ هزار دلار به ۱۵ هزار دلار رساندیم. جدا از ورزشکار، مربی را هم دیدیم زیرا او نیز چندین سال برای موفقیت کنار ورزشکاران است. این نشان می‌دهد اعضای هیات اجرایی که خودشان هم ورزشکار و رئیس فدراسیون بودند، با درک بالایی این موضوع را تشخیص دادند. وی تصریح کرد: درمورد بدهی وزارت ورزش و دولت در ۲ سال گذشته همین الان بار دیگر مکاتبه و پیگیری می‌کنیم. کیومرث هاشمی هم به خسروی‌وفا قول داده به اتفاق او خدمت رشته‌های المپیکی یا اعزامی به بازی‌های آسیایی برسد و از زبان ورزشکاران این رشته‌ها، گلایه‌ها را بشنود. وظیفه وزارت ورزش پیگیری کردن است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: قول دادیم و مصوبه داریم. هیچگونه تبعیضی را هم قبول نمی‌کنیم. کاملا حق با شما است.  می‌خواهم ۲ نکته را بگویم. درمورد کمک‌های آبنده تلاش می‌کنیم به جز کمک‌های ریالی، امتیازاتی را هم برای افرادی که در  المپیک طلا نقره و برنز بگیرند در نظر بگیریم. این توجه ویژه مدنظر ما در حوزه پاداش‌های غیرنقدی است. چه قدر زورمان برسد، امیدوار  هستیم. الان هم قول می‌دهیم تفاهم‌نامه‌های خوبی را با وزارت شهرسازی و شهرداری تهران منعقد کنیم تا در حوزه ملک و مسکن اتفاقات خوبی رخ دهد.   

هاشمی ادامه داد: این شامل هر عزیزی است که در هر رشته‌ای بتواند در المپیک مدال بگیرد. کیفیت مدال‌ها و امتیازات فرق دارد اما درمورد بازی‌های آسیایی برای عزیزانی گه مدال طلا می‌گیرند همین جا قول می‌دهم پیگیر می‌شویم تا تصمیمات خوبی بگیریم. در مذاکرات‌مان به نقاطی رسیده‌ایم. کمیسیون اقتصادی خیلی خوبی راه انداخته‌ایم. شمس الدین حسینی که خودش کشتی‌گیر و ورزشکار بوده قول داده و چند جلسه با هم نشستیم تا اسپانسرهای خوبی از بخش خصوصی برای ما پیدا ‌کند تا طلایی‌های بازی‌های آسیایی و مدال آوران بازی‌های المپیک را به صورت ویژه از محل اسپانسری کمک کنیم.   

وی خاطرنشان کرد: شک ندارم علیرضا دبیر که ارتباطات خوبی با دولت و مجلس دارد و تمام زوایای بخش خصوصی را می‌شناسد، کمک‌هایش به ورزشکاران بیشتر از کمک‌های ما خواهد بود. یعنی کمک‌های ما مکمل زحمات او است. نمی‌توانیم خود را در برخی شرایط با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. دست من و اعضای هیات اجرایی باز نیست که همین الان بگوییم  این حواله خودرو اما می‌توانیم پیام شما را منتقل کنیم ولی در برخی موضوعاتی که دست ما است، حتما پیگیری می‌کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک افزود: افتخار ما این است شما افتخارآفرینی کرده و خودتان، خانواده و مردم ایران را خوشحال کنید. شک نکنید همه عزیزان در فدراسیون خودشان سختی زیادی دارند اما تلاش می‌کنند. هیچکس هم نیست که تلاش کشتی‌گیران رل نبیند. بیشتر از این جزء مقدورات ما نبود اما باید تلاش کنیم مقدوراتمان را بالا بیاوریم.

هاشمی گفت: الان در بازدید از فدراسیون قایقرانی گفتم بودجه ۲۳۹ میلیارد تومانی سال قبل خود را امسال به ۸۲۰ میلیارد تومان تبدیل کردیم. مقداری دیگر همت کنیم سال آینده ۲ هزار میلیارد تومان می‌شود. می‌دانم به جای ۲۴ میلیارد تومان باید ۵۰ یا ۱۰۰ میلیارد تومان به کشتی بدهم اما ۵۴ فدراسیون داریم و به یکی از فدراسیون‌هایمان فقط ۳۰۰ میلیون تومان می‌دهیم. او هم توقع دارد زیرا جامعه بزرگی دورش است. شاید مدال نگیرند اما به هر حال انبوه جمعیت ۵۰ هزار یا ۱۰۰ هزار نفره پشت آن فدراسیون هستند.

وی افزود: این محدودیت‌های ماست اما تلاش می‌کنیم برطرف شوند.  در حوزه های دیگر توجه کنیم و اگر کوتاهی داشتیم در این قسمت که کم بازدید کرده‌ایم، خیالمان راحت است که اینجا کادر فنی، مربیان و رییس فدراسیون کار همه ما را انجام می‌دهند. توقع شما به جاست. حتما مجدد وزیر و خسروی وفا را می‌آوریم که دست و بالشان بازتر از هیات اجرایی است. حتما اختیارات  وزیر، نمایندگان و بزرگان دولت،رئیس جمهور و معاون اول بیشتر از ماست. امیدوارم آنها هم توجه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول