اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

قیمت نان در استان مرکزی متناسب‌سازی شد

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی ازمتناسب سازی قیمت نان از امروز خبر داد.

قیمت نان در استان مرکزی  متناسب‌سازی شد

محمدرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از امروز نان با قیمت متناسب سازی شده در نانوایی‌های استان عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ قیمت نان بین 5 تا 25 درصد متناسب سازی شده است.

 مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: پیرو تصمیمات کشوری به منظور جبران بخشی از هزینه‌های نانوایان و با توجه به گلایه نانواداران مبنی بر عدم افزایش قیمت نان از سال 1400 تاکنون با وجود افزایش هزینه‌های دستمزد، تجدید نظر پیرامون قیمت نان‌ها به استان‌ها واگذار شد.

گودرزی گفت: استان مرکزی نیز پیرو این تصمیم بررسی‌هایی را به منظور تغییر قیمت انجام داد و در نهایت از امروز عرضه نان با قیمت متناسب سازی شده در نانوایی‌های استان کلید خورد.

وی با اشاره به فعالیت 40 نانوایی سنتی در استان خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای خوبی که در متناسب سازی قیمت نان لحاظ شد، توجه خاص به نان‌هایی سنتی از جمله سنگک شنی با هدف ماندگاری این نانوایی‌ها بود، که این تفاوت به ازای هر نان 400 تومان است، متاسفانه در قیمت‌گذاری نان در سال‌های گذشته تفاوت بین سنگک شنی و ماشینی تنها 150 تومان به ازای هر نان بود که  منجر به تبدیل شدن نانوایی سنتی به صنعتی می‌شد و ما در متناسب‌سازی جدید با هدف حفظ نانوایی‌های سنتی این اختلاف را افزایش دادیم.

 مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های متناسب سازی قیمت‌های جدید اصلاح قیمت نان بر اساس نوع آرد A , B است که در گذشته صورت نمی‌گرفت.

گودرزی بیان کرد: از امروز به بعد نان کنجدی در نانوایی‌ها نداریم، و گزینه نان کنجدی در کارت‌خوان‌ها حذف خواهد شد.

به گفته وی هم اکنون یک هزار و 600 نانوایی در سطح استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول