اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| شهر را با لامپ‌های LED نورانی کنید

کاربران با ثبت پویشی در سامانه فارس من، استفاده از چراغ‌های LED در سطح شهر و معابر را پیشنهاد دادند.

فارس من| شهر را با لامپ‌های LED نورانی کنید

خبرگزاری فارس؛ فارس من: امروزه چراغ‌های رشته‌ای و گازی به دلیل مصرف زیاد انرژی و معایب فراوان، جای خود را تا حد زیادی در مصارف خانگی به چراغ‌های «ال‌ای‌دی» داده‌اند. چراغ‌ LED به دلیل مزایای فراوان مانند هزینه بسیار پایین‌ از جهت مصرف انرژی و نگهداری و حداقل آسیب برای محیط زیست به صورت گسترده در کشورهای مختلف و در سطح شهر و معابر استفاده می‌شود. به تازگی نیز پویشی در سامانه فارس من ایجاد شده است و کاربران خواستار استفاده از لامپ‌های LED در سطح شهر هستند.


چراغ LED مورد استفاده در خیابان

آرمین حسنی سردبیر پویش در این رابطه گفت: «اگر شهرداری‌ها به جای استفاده از لامپ‌های قدیمی، از چراغ‌های LED استفاده کند صرفه‌جویی فراوانی در مصرف انرژی خواهد شد. یعنی هم از جهت هزینه به سود دولت است و هم از جهت انرژی اتلافی صورت نمی‌گیرد. از طرفی این چراغ‌ها عمر بسیار بیشتری از لامپ های قدیمی دارند.» محصولات LED در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای معمولی، حدود ۸۰٪ انرژی کمتری مصرف می‌کنند. به بیانی دیگر لامپ‌های رشته‌ای تنها حدود ده درصد از ظرفیت خود را تبدیل به روشنایی می‌کنند و بقیه آن تبدیل به حرارت می‌شود.


مقایسه انواع چراغ‌های مورد استفاده در خیابان‌ها

 

البته  لامپ های ال ای دی به صورت موردی و محدود در سطح کشور و معابر نصب شده است. یکی از حامیان پویش گفت: «چراغ‌های LED نور سفید و تمیزی دارند یا اصطلاحا توی ذوق نمی‌زند و شهر را در شب زنده می‌کنند. همچنین به خاطر نداشتن مواد سمی مانند جیوه و حرارت کمتر، با محیط زیست سازگار است و آسیبی جدی وارد نمی‌کند.»


سمت راست چراغ LED و چپ نوع قدیمی‌تر

 

در صورتی که با پویش موافق هستید با امضاء آن را حمایت کنید. با رسیدن تعداد حمایت ها به ۱۰۰۰ عدد پیگیری از مسئول مروبطه دستور کار فارس من قرار می‌گیرد.

پایان متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول