اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی: «کتائب جِنین» درس فراموش نشدنی به دشمن داد

رئیس اداره روابط عربی و بین‌المللی و عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی و نماینده آن در لبنان تأکید کرد که وحدت عربی، اساس وحدت فلسطین است.

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی: «کتائب جِنین» درس فراموش نشدنی به دشمن داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده آن در لبنان گفت که جوانان مقاومت در جنین در نبرد قهرمانانه اخیر علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی ثابت کردند که ملت فلسطین درباره گزینه مقاومت اتحاد دارند.

بیروت امروز و فردا میزبان سی و دومین دوره اجلاس سالانه «کنگره ملی عربی» است که با نام «جنین» برگزار می‌شود و نامگذاری امسال، در تقدیر از «نقش قهرمانانه» این شهر در نبرد با «اشغالگران اسرائیلی» است.

عطایا این سخنان را در سی و دومین دور کنگره ملی عربی در بیروت بیان کرد و گفت که یگان مبارز در جنین قابل تجزیه نیست و با مقاومت اسطوره‌ای خود توانست درس فراموش نشدنی به دشمن بدهد و اطلاق عنوان «جنین» به این دور از کنگره ملی عربی نشان می‌دهد که این درس در تمامی سطوح امت عربی وجود دارد.

وی افزوز: «وقتی تمامی تلاش‌ها برای اتحاد مواضع سیاسی گروه‌های فلسطینی ناکام ماند به وحدت میدانی مقاومت روی آوردیم و این را در نبرد وحدت میادین و تمامی نبردها علیه دشمن صهیونیستی ثابت کردیم».

عطایا همچنین تأکید کرد که وحدت عربی، اساس وحدت فلسطین است و وحدت ملت‌های عربی بر وحدت فلسطین تأثیر خواهد داشت و با این وحدت می‌توانیم دشمنان را شکست دهیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان همچنین گفت که امت اسلامی امروز با جنگ بی‌امان در تمامی سطوح نظامی، رسانه‌ای، اقتصادی و غیره مواجه است و محاصره علیه سوریه، لبنان، غزه، یمن، عراق و ایران بیانگر آن است که هر طرفی که حامی قدس و فلسطین است در معرض این حملات قرار می‌گیرد.

عطایا همچنین بر وحدت موضع فلسطینیان تأکید کرد و گفت که تحریم نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در مصر نیز برای دامن زدن به دودستگی‌های فلسطینی نیست بلکه برای تقویت وحدت موضع ملت فلسطین و مقاومت آن به ویژه در کرانه باختری است و ما نیز با خواسته‌های ملت مقاوم فلسطین در جنین، نابلس و تمامی مناطق اشغالی همسو هستیم.

وی همچنین دلیل تحریم این نشست توسط جنبش جهاد اسلامی را تداوم بازداشت‌های سیاسی فلسطینیان در کرانه باختری دانست و در عین حال تأکید کرد: عاقلانه نیست که نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان قهرمانانی که ابهت دشمن صهیونیستی و اسطوره ارتش آن را درهم شکستند، بازداشت کنند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول