اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشکل آب «مالوجه» و «قزلجه‌کند» قروه برطرف شد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از برطرف شدن مشکل آب «مالوجه» و «قزلجه‌کند» قروه خبر داد.

مشکل آب «مالوجه» و «قزلجه‌کند» قروه برطرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج؛یکم تیرماه 1400 در قالب گزارشی با عنوان«بحران خشکسالی در کردستان/ چالش جدی آب‌های آلوده به آرسنیک» از درد بی آبی مردمان روستاهای قزلجگند و روستای مالوجه که بعد از اطلاع رسانی‌های فارس به شهر ارتقا پیدا کرد گفتیم.

آب روستای قزلجه‌کند و خیلی روستاهای دیگر و شهر مالوجه قروه آلوده به آرسنیک است، معدن طلا زندگی مردمان این دیار را سیاه کرده است، سال‌ها وعده و وعید برای رفع مشکل آب آشامیدنی، اما هرگز رنگ عمل به خود نگرفته است این را مردم این آبادی گفتند و از فارس خواستند صدایشان را به گوش مسوولان برساند.

گزارشی که بالاخره نتیجه داده و امروز محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از رفع مشکل آب در این روستاها گفت و اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهر مالوجه و روستاهای طوغان و قزلجه کند با هدف تامین پایدار آب شرب، شامل 15 کیلومتر خط انتقال پلی اتیلن، مخزن بتنی 1000 مترمکعبی و 2 حلقه چاه انجام شد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح محرومیت‌زدایی اجرا شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: همچنین پروژه تامین آب شهر قروه از چاه دیوزند و احداث ساختمان سرچاهی با هدف آبرسانی به شهر قروه و بهره‌مندی 12 هزار نفر از آب شرب با ظرفیت 30 لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: تامین اعتبار این پروژه از محل طرح ملی تنش و طرح استانی آبرسانی تک روستایی به شهرستان قروه با اعتبار 50 میلیارد ریال اجرا و در آن 1.5 کیلومتر خط انتقال و یک حلقه چاه با آبدهی 30 لیتر بر ثانیه با نصب پمپ و شیرآلات و برق‌رسانی اجرا شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول