اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نیمی از تصادفات بوشهر واژگونی خودروهاست

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در محورهای برون شهری استان بوشهر سهم تصادفات از نوع واژگونی یا خروج خودرو از جاده 50 درصد است، در حالی که این شاخص در کشور به طور متوسط 30 درصد است.

نیمی از تصادفات بوشهر واژگونی خودروهاست

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، بابک کاوه‌ئیان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در محورهای برون شهری استان بوشهر سهم تصادفات از نوع واژگونی یا خروج خودرو از جاده 50 درصد است، درحالی که این این شاخص در کشور به طور متوسط 30 درصد است.

وی با اشاره به اینکه واژگونی یا چپ کردن خودرو یکی از خطرناکترین شکل‌های تصادف رانندگی به شمار می‌رود، افزود: مهمترین عامل سهم بالای واژگونی در تصادفات استان بوشهر سرعت غیر مجاز و توجه نکردن به جلو است.

این مقام مسؤول ادامه داد: براساس آمار سامانه‌های هوشمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، متوسط سرعت بوشهری‌ها در رانندگی 84 کیلومتر در ساعت است که 10 کیلومتر بیشتر از میانگین کشور محسوب می‌شود.

کاوه‌ئیان با بیان اینکه سرعت غیرمجاز ریشه در تمام سوانح جاده‌ای در استان بوشهر دارد، اعلام کرد: بوشهر از استان‌های اول کشور در زمینه میانگین سرعت رانندگی است، از این رو کاهش آمار سوانح جاده‌ای نیازمند کاهش سرعت حرکت رانندگان است.

مدیر ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر درباره آسیب شناسی سایر دلایل واژگونی پس از سرعت بالا تاکید داشت: تغییر وضعیت خودروها و افزایش مرکز ثقل آن که در خودروهای موسوم به شوتی رخ می‌دهد از دیگر دلایل برهم خوردن تعادل و واژگونی در جاده‌های استان بوشهر محسوب می‌شود.

این کارشناس حوزه ایمنی و ترافیک درباره دلایل دیگری که منجر به واژگونی خودروها یادآور شد: تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها، صاف بودن آج لاستیک، باد بیش از حد لاستیک‌ها که باعث کاهش سطح تماس با جاده می‌شود و امکان واژگونی را افزایش می‌دهد، از این رو تنظیم باد لاستیک‌ها باید مورد توجه باشد.

بابک کاوه‌ئیان اضافه کرد: همچنین تغییر مسیر ناگهانی خودرو ناشی از عدم رعایت فاصله مناسب با خودروی جلویی یا حواس پرتی راننده بخاطر استفاده از تلفن همراه یا خستگی، خواب آلودگی یا مواجهه با موانع متحرک مثل عابرین پیاده یا حیوانات در جاده از دیگر دلایل واژگونی‌ها است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول