اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تدوین اساسنامه مجمع خیران مهارتی در مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از تدوین اساسنامه مجمع خیران مهارتی در مازندران و آغاز به‌کار آن، خبر داد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با ۲۰ مرکز دولتی و هزار و ۸۷۹ آموزشگاه آزاد در حال فعالیت است.

تدوین اساسنامه مجمع خیران مهارتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدحسین درویشی در نشست خبری به‌مناسبت هفته ملی مهارت (۶الی ۱۳ مرداد ماه) با شعار نهضت مهارت‌افزایی، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسین (ع) سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: جامع‌محور کردن مهارت و تبدیل آن به یک گفتمان ملی را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه فاصله بین مدرک و مهارت بسیار بالاست، افزود: روی آوردن به مهارت نیازمند اندیشه و نگاهی بلند است‌، در حوزه مهارت نقش مربیان ما نقش جهادی و انقلابی است.

درویشی با تاکید بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به مهارت‌آموزی، خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته مهارتی استان مازندران به‌خوبی شناسایی شده و نگاه‌های جزیره‌ای حذف شود قطعا شاهد موفقیت‌های بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از تدوین اساسنامه مجمع خیران مهارتی در مازندران و آغاز به‌کار آن، خبر داد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با ۲۰ مرکز دولتی و هزار و ۸۷۹ آموزشگاه آزاد در حال فعالیت است.

وی با اشاره به عملکرد آموزشی این اداره در چهار ماهه اول سال جاری، اعلام کرد: در سال جاری در مراکز دولتی، برای ۱۴هزار و ۸۴۸ نفر دوره، ۲میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۷۵ نفر ساعت کلاس‌های مهارتی برگزار شد.

درویشی افزود: در آموزشگاه‌های آزاد به تعداد ۱۷هزار و ۴۵۰ نفر_دوره و حدود ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۵۵۰ نفر ساعت کلاس‌های آموزشی مهارتی برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به عملکرد اداره سنجش، تعداد آزمون‌شوندگان را ۲۵هزار و ۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: آزمون‌شوندگان شامل؛ انعقاد ۲۴ تفاهم‌نامه آموزشی، ۶۷۰ صنعت ساختمان، ۴ هزار و ۷۹۲ تیمهای سیار آموزشی و هماهنگ، ۱۹هزار و ۵۷۷ مراکز و آموزشگاه آزاد (آنلاین) بوده است.

وی با اشاره به عناوین برنامه‌های اجرایی در هفته مهارت جاری، اظهار کرد: تجلیل از مهارت آموختگان مربیان کارآفرینان و غیره، اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی بین کارکنان مرکز، ارتباط با رسانه‌های ارتباط جمعی برای گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی، تقدیر از خیرین مهارتی، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی میز خدمت، دیدار با صاحبان صنایع و صنوف و برگزاری همایش بزرگ توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گام دوم انقلاب را در ۱۲ مرداد ماه را خواهیم داشت.

درویشی همچنین از افتتاح ۲۰ آموزشگاه آزاد، افتتاح مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌ها، افتتاح مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در صنایع و صنوف، افتتاح رشته‌های جدید، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با مدیران ارشد شهرستانی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاهای مهارتی، برگزاری مسابقات مهارتی اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در پایان عناوین روزهای هفته ملی مهارت را به شرح زیر اعلام کرد:

*جمعه ششم مرداد ماه_ روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه ای_ روز عاشورا

*شنبه هفتم مرداد ماه_ مهارت؛ نهضت ملی، فرهنگ‌سازی و ترویج آموزش‌های مهارتی

*یکشنبه هشتم مرداد ماه_ مهارت؛ مجلس و دولت، آموزش‌های مهارتی دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین

*دوشنبه نهم مرداد ماه_ مهارت؛ جامعه‌محوری از خانه تا کارخانه

*سه شنبه دهم مرداد ماه_ مهارت؛ مربی، مشاوره، مسئولیت‌پذیری اجتماعی

*چهارشنبه یازدهم مرداد ماه_ مهارت؛ پژوهش، استانداردهای مهارتی، صلاحیت حرفه‌ای

*پنجشنبه دوازدهم مرداد ماه_ مهارت؛ توسعه بخش خصوصی، خیرین مهارتی، مشارکت‌های مردمی

*جمعه سیزدهم مرداد ماه_ مهارت؛ هر مسجد یک پایگاه مهارت‌آموزی 

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول