اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهاجرت ستاره‌ها و تجهیزات گران دو مشکل بزرگ سه‌گانه

دبیر هیات سه‌گانه اصفهان می‌گوید: با توجه به مهاجرت تعدادی از ورزشکاران نخبه و گران بودن تجهیزات، رشته سه‌گانه با کمبود ورزشکار تخصصی مواجه است.

مهاجرت ستاره‌ها و تجهیزات گران دو مشکل بزرگ سه‌گانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسابقات ترای‌اتلون و دوگانه اسپرینت قهرمانی کشور به میزبانی تبریز در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد و حدیث نصر آزادانی تنها ورزشکار اصفهانی بود که موفق به کسب مدال شده و در رده بزرگسالان به مقام قهرمانی دست یافت.

از نکات قابل توجه مسابقات برگزار شده این است که اصفهان در بخش تیمی هیج کدام از رده‌های برگزار شده موفق به حضور بر روی سکو نشد؛ این در حالی است که در سالیان گذشته اصفهان یکی از استان‌های مدعی و پیشتاز در ورزش سه‌گانه بود و نخبگان زیادی را به ورزش کشور معرفی کرده است.

محمد باقری، دبیر هیات سه‌گانه اصفهان که هدایت تیم‌های ملی جوانان و امید این رشته را نیز بر عهده دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با وضعیت  ورزش سه‌گانه و رشته‌های مرتبط با آن در استان اصفهان اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور سه‌گانه از ۲۷ تا ۳۱‌ تیر ماه برگزار شد؛ در فاصله انتخابات هیات سه‌گانه استان اصفهان تا شروع مسابقات کشوری، تنها کاری که توانستیم انجام دهیم برگزاری یک مرحله انتخابی در استان بود که حدود ۴۰ نفر در آن شرکت کردند که نسبت به ادوار گذشته تعداد کمی بود و اکثرا هم بر تمام رشته‌های ورزش سه‌گانه تسلط نداشتند.

وی‌ افزود: امسال نخستین بار بود که مسابقات کشوری در ۵ رده سنی برگزار شد و شاید ۱۰، ۱۱ استان در این رقابت‌ها شرکت کردند؛ به نظر من بهتر بود که مسابقات رده‌های سنی با فاصله زمانی برگزار شود.

سه‌گانه رشته پرهزینه‌ای است

باقری تصریح کرد: سه‌گانه ورزش پرهزینه‌ای است و برای کسی که از یک خانواده با درآمد معمولی می‌آید، تامین هزینه‌های آن سخت است، هیات‌ها هم از نظر بودجه‌ای در سطحی نیستند که بتوانند تجهیزات در اختیار ورزشکاران قرار دهند.

دبیر هیات سه‌گانه استان اصفهان با بیان این که خرید ۱۰ دوچرخه برای هیات هزینه‌ای یک میلیاردی در بر دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم درآمدزایی هیات، تامین اعتبارات کار سختی است، در رشته سه‌گانه شنا حرف اول را می‌زند و سه‌گانه به روزی ۲ یا ۳ جلسه تمرینی نیاز دارد که برای این تعداد جلسات فضای تمرینی‌ نداریم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته باشگاه سپاهان حامی این رشته بود اما ۳ سالی‌ است که تیم‌داری نمی‌کند؛‌ هر رشته‌ای که سپاهان در آن تیم‌داری کند، در استان سرافراز خواهد شد.

باقری با اشاره به مهاجرت ورزشکاران اصفهانی رشته سه‌گانه گفت: ۴ ورزشکار دختر ما به خارج از کشور مهاجرت کردند، یک زمانی ۶ نفری‌که در سپاهان حضور داشتند همه ملی‌پوش‌ بودند، بعضی از ورزشکاران به سربازی رفتند و پس از آن ورزش را کنار گذاشتند؛‌ تعدادی که در این مسابقات شرکت کردند سابقه داشتند و تعدادی دیگر خیر.

دبیر هیات سه‌گانه مسائل مالی را از مشکلات اصلی برشمرد و گفت: در سال‌های‌ گذشته اسپانسر‌هایی بودند که از این رشته حمایت می‌کردند اما نوسانات ارزی این شرکت‌ها را نیز با مشکل مواجه کرد؛ رشته‌های‌ توپی، کار بسیار راحت‌تری‌ را در پیش دارند، یک ورزشکار سه‌گانه که در سطح تیم ملی بخواهد رقابت کند نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات دارد.

نگاه تخصصی به ورزش سه‌گانه داریم

وی‌ با بیان این نکته که سه‌گانه اصفهان در حال پوست‌اندازی است، افزود: در استان‌های دیگر با استفاده از ورزشکاران دیگر رشته‌‌ها در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کنند اما ما دوست نداریم چنین کاری انجام دهیم و نگاه تخصصی به این رشته داریم؛ هر شخصی که به سمت این رشته بیاید، هیات فضای تمرینی در اختیارش می‌گذارد و مربی معرفی می‌کند.

باقری در پایان گفت: بعضی از ورزشکاران علاقه به کار با مربی خصوصی دارند که نمی‌توان به آن‌ها نیز خرده گرفت؛ در مسابقات اخیر حدیث نصر با ۵ دقیقه اختلاف در رده نخست قرار گرفت، ۶ سال است در این رشته فعالیت می‌کند و ما هم به هر شکلی که بتوانیم از او و سایر ورزشکاران حمایت می‌کنیم؛ همچنین در هیأت با آقایان شرفا و رهنما که پیشکسوتان این رشته هستند در ارتباط هستیم و مشورت می‌کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول