اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رفتار دوگانه فدراسیون بدمینتون در قبال یگانه کرمانی

نحوه انتخاب سهمیه فدراسیون بدمینتون برای بازی‌های آسیایی هانگژو عجیب و پیچیده شده است.

رفتار دوگانه فدراسیون بدمینتون در قبال یگانه کرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون بانوان برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی اصفهان برگزار و یگانه کرمانی از اصفهان قهرمان این رقابت‌ها شد.

براساس اعلام فدراسیون بدمینتون قرار بود، کرمانی به عنوان سهمیه بانوان در مسابقات آسیایی هانگژو حضور پیدا کند اما چند روز پیش در اتفاقی عجیب مشخص شده که حضور وی در این رقابت‌ها منتفی شده و سهمیه بدمینتون به ورزشکار آقا اختصاص یافته است.

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک لیست رشته‌هایی که تاکنون برای اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نهایی شده است را اعلام کرد.

برهمین اساس مشخص شد در رشته بدمینتون یک زن یا مرد به انتخاب رئیس فدراسیون بدمینتون به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام خواهد شد.

نکته قابل توجه این‌است که محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون پیش از اعلام مناف هاشمی در مورد سهمیه‌های بازی‌های آسیایی هانگژو و نحوه تخصیص سهمیه‌ها به بازیکنان صحبت‌های جالبی انجام داده بود.

پوریا در گفت‌و‌گو با ایرنا این چنین گفته بود: حدود ۱۰ روز است که جواب خانواده یگانه کرمانی را نمی‌توانم بدهم زیرا ستاد بازی‌ها اعلام کرده که تنها یک پسر را به هانگژو اعزام می‌کند؛ اما یگانه را اعزام نمی‌کند.

رئیس فدراسیون بدمینتون همچنین بیان کرده بود: به عنوان نایب رئیس بدمینتون آسیا به محمود خسروی‌وفا و مناف هاشمی التماس می‌کنم با اعزام یگانه کرمانی موافقت کنند و خودم هزینه اعزام وی را پرداخت می‌کنم، برایم بسیار اهمیت دارد تا یگانه به هانگژو اعزام شود. 

در حالی که از مصوبات آیین‌نامه کمیته ملی المپیک برای اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی هانگژو، اعزام ورزشکاران بانو به این رقابت‌ها در صورت شرایط مساوی و یکسان به صراحت ذکر شده اما اکنون تصمیم‌گیری فدراسیون بدمینتون برخلاف این مصوبه است.

یگانه کرمانی در رنکینگ جهانی در رده ۵۱۵ ایستاده اما علی حیاتی در رده ۹۴۶ جهان قرار گرفته است و وضعیت کرمانی از نظر رتبه جهانی نیز بهتر است، مشخص نیست دلیل فدراسیون بدمینتون برای این رفتار چه موضوعی است.

امید است کمیته ملی المپیک با اعزام هر دو ورزشکار آقا و خانم بدمینتون به بازی‌های آسیایی موافقت کند اما رفتار دوگانه فدراسیون بدمینتون در مورد نحوه اختصاص تنها سهمیه این رشته عجیب و مورد توجه است.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول