اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فقط 10 درصد از مردم ایران به صورت مستمر ورزش می‌کنند

سرپرست فدراسیون همگانی دانش‌افزایی، فرهنگ سازی برای ورزش کردن و نهادینه سازی آن و ایجاد نیاز به ورزش کردن در مردم در دستور کار فدراسیون و وزارت قرار دارد زیرا کمتر از 10 درصد مردم ایران به صورت مستمر ورزش می‌کنند.

فقط 10 درصد از مردم ایران به صورت مستمر ورزش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی چچکی، سرپرست فدراسیون همگانی در مجمع انتخابات هیأت ورزش‌های همگانی استان زنجان که امروز برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی برای توسعه ورزش همگانی مطلوب است، اظهار کرد: امروز تنها نیاز به عزم جدی و بسیج همگانی برای اجرای این قوانین نیاز است.

سرپرست فدراسیون همگانی با اشاره به اهمیت ورزش در ایجاد و پایدار کردن سلامت و نشاط جسمانی افزود: خانواده محور بودن ورزش‌های همگانی سلامت اجتماعی به دنبال خواهد داشت و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش کردن مردم در توسعه جامعه در ابعاد مختلف گفت: ورزش باید اولویت کار و زندگی مردم بوده و در سبد هزینه‌های خانواده قرار گیرد، چرا که نوعی سرمایه‌گذاری و پس انداز است و سلامتی و پویایی و حرکت به دنبال خواهد داشت.

خلیلی با اشاره به ظرفیت بالای استان زنجان در همه رشته‌های ورزشی ادامه داد: بها دادن و توجه به هر رشته‌ای در کمترین زمان بالاترین بهره‌وری را در زنجان داشته و این بارها و به تجربه اثبات شده است.

سرپرست فدراسیون همگانی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در فدراسیون همگانی و معاونت ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان انجام شده است که ایجاد گذرگاه‌های ورزش و مترو اسپرت در شهرهای دارای مترو از جمله این اقدامات هستند، تصریح کرد: این اقدامات در راستای فراهم کردن بستر ورزش مردم و ایجاد انگیزه است که به صورت پایلوت در تهران اجرا و بازخورد مثبتی داشته است و در آینده در سراسر کشور طبق تقسیم کار ملی که صورت گرفته اقدامات تأثیرگذار دیگری انجام خواهد شد.

وی به برگزاری گسترده و پرشور مسابقات کارکنان دولت اشاره کرد و افزود: مرحله کشوری این مسابقات با حضور بیش از 3 هزار و 100 تیم به پایان رسید.

خلیلی ادامه داد: دانش‌افزایی، فرهنگ سازی برای ورزش کردن و نهادینه سازی آن و ایجاد نیاز به ورزش کردن در مردم در دستور کار فدراسیون و وزارت قرار دارد و استان‌ها نیز باید در این مسیر گام بردارند چرا که امروز کمتر از 10 درصد مردم ایران به صورت مستمر ورزش می‌کنند و این یک زنگ خطر و هشدار برای ماست.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول