اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اکران رایگان فیلم خون‌فروش در سینما بهمن سنندج

فیلم خون‌فروش امروز به صورت رایگان روی پرده سینما بهمن سنندج می‌رود.

اکران رایگان فیلم خون‌فروش در سینما بهمن سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نمایش خون فروش به کارگردانی و نویسندگی سام اصلانی امروز به صورت رایگان روی پرده سینما بهمن سنندج می‌رود.

این اثر که سناریوی اجتماعی دارد، داستان دو شخص است که از طبقات اجتماعی متفاوت هستند که یکی از آن‌ها خون می‌فروشد و دیگری فخر و طی اتفاقاتی که در سیر داستان رخ می‌دهد این دو متوجه می‌شوند که همان برادرانی هستند که بیست سال پیش با هم در خانه‌ای زندگی می‌کردند؛ اما با مادرانی متفاوت .

در سیر داستان برادر بزرگتر که به لحاظ مالی دارای تمکن بالایی است متوجه می‌شود که بیماری سرطان خون‌اش دوباره عود کرده است و به تشخیص پزشک برای درمان اقدام به تعویض خون می‌کند، اما از آنجا که گروه خونی خانوادگی آن‌ها بسیار نایاب است کسی را برای اهدا خون پیدا نمی‌کند.

اما ناگهان برادر کوچک که خون می‌فروخت متوجه سرطان برادرش می‌شود و بدون اطلاع دادن به برادر بیمارش خونش را برای نجات برادر اهدا می‌کند و همین اقدام او را به کام مرگ می‌کشاند از سوی دیگر ساعت‌ها قبل از این اقدام وی برادر بیمار نیز در یکی از خیابان‌های شهر ساعت‌ها قبل جان داده است و دو جنازه در یک زمان در خانه که زمانی محل زندگی این دو برادر بود باقی می ماند و مردم نظریه پردازان این درام تلخ می‌شوند.

قالب این کار بنا به گفته کارگردان و نویسنده داشت، در روح رئالیسم ادغام سورئالیستی تنیده شده و مفهوم راجب فروش تکه‌یی از وجود خود برای باز پس گیری خود است و موسیقی کلاسیک این میزانسن دارک و سیاه را نمکی تلخ است طوری که مخاطب اسیر آینده می‌شود، اما شاید آینده همین نت‌های پیانو‌ی راخمانینوف باشد.

اصلانی در مورد اطلاعات بیشتر این تئاتر هم گفت: آراز شکیبا به عنوان دستیار کارگردان، آلان مسعودی بازیگردان، ٱمید شکیبا برنامه ریز، سوگند اصلانی طراح لباس، فلور راد ره طراح صحنه، محمد بختیاری تدوینگر، پیشوا رحیمی عکاس، پویا الله دادی آهنگساز و یونا فتحی، سام اصلانی، آرتین محمدی، سامی مدرس پور، پرهام دانشور، یاسان صالح پور، مانی بیگ‌زاد، آریو ساعدی، پارسا صادقی، پارسا محمدی، بهنیا کارگر و  منیب زندی به عنوان بازیگر در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.

این اثر در جشنواره های مختلفی از جمله عکس میلان، سپارت و جشنواره استانی تئاتر دانش‌آموزی شرکت داشته است.

اکران مردمی خون فروش امروز به صورت رایگان در ساعت 15 الی 16 امروز در پردیس سینما بهمن صورت می گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول