اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جریان تحریف مصادیقی از بی‌دینی را با دین‌داری جمع می‌کند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دوست و دشمن می‌دانند که عاشورا جریان مبارزاتی است اما تحریف کاری می‌کند که شما از این حماسه، جریان مذاکراتی استخراج کنید، گفت: جریان تحریف مصادیقی از بی‌دینی را با دین‌داری جمع می‌کند.

جریان تحریف مصادیقی از بی‌دینی را با دین‌داری جمع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله حریزاوی صبح امروز در یادواره شهدای ستادهای نماز جمعه استان چهارمحال و بختیاری گفت: مقام معظم رهبری انتظار دارند اسلامی که ما ترویج می‌کنیم، اسلام عاشورایی و اسلام انقلابی باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اسلام انقلابی مختصاتی دارد، خاطرنشان کرد: اسلام ناب یک اسلام معترض، تحول‌گرا، قیام‌گر و حرکت‌کننده است و امام حسین(ع) با قیام عاشورا انسان‌های آرمان‌گرا را اینگونه تربیت کردند.

قرائت بنی‌امیه از اسلام طاغوت بود با چهره اسلام

وی با اشاره به اینکه عاشورا صحنه جدال ۲ اسلام بود، تصریح کرد: قرائت بنی‌امیه از اسلام طاغوت بود با چهره اسلام و اهتمام علما به برپایی روضه و مراسمات عزاداری برای زنده نگهداشتن اسلام واقعی است.

حریزاوی اسلام سیدالشهدا(ع) را ترکیبی از حماسه و عرفان دانست و افزود: اندیشه امام حسین(ع) در اوج دنیاگریزی و آخرت‌پذیری سراسر حماسه بود و جمع این ۲ خصیصه اسلام عاشورایی و انقلابی است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: مدتی جریانی در کشور بیان صریح تاریخ را تحریف کردند و گفتند عاشورا درس گفت‌وگو و مذاکره بود در حالی‌که سخن گفتن امام حسین(ع) با جبهه باطل گفت‌وگوی یک دیپلمات نبود، گفت‌وگوی یک انقلابی بود چون عاشورا نه یک واقعه تاریخی که یک حماسه بزرگ بود.

وی با بیان اینکه قرائتی از اسلام وجود دارد که متمایل است عاشورا را صرفا به یک تراژدی تبدیل کند، تشریح کرد: این‌ها می‌گویند برای امام حسین(ع) گریه کنید، تا صبح بر سر و سینه بزنید، خرج کنید اما برای امام حسینی که کشته شده نه امام حسین قهرمان، حماسه‌گر و قیام‌کننده چون نمی‌خواهند آن حسین و معارف عاشورا برای جوانان الگو شود.

از عوامل تثبیت معارف عاشورا همین شور و اشک‌هاست

حریزاوی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هیئت سکولار اظهار داشت: هیئت سکولار نداریم چون اساسا هیأت حول شخصیتی شکل گرفته که علیه طاغوت و ظلم قیام کرده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب حماسه حسینی گفت: شهید مطهری تذکر دادند که مراقب باشیم جریان تحریف همواره سراغ مقدسات می‌رود تا بتواند آن‌ها را غیرمقدس کند.

وی خاطرنشان کرد: یک عده با پز روشنفکری شور حسینی را هدف می‌گیرند و عده‌ای شعور حسینی را، در حالی‌که این ۲ کنار هم معنا پیدا می‌کند؛ دنبال تقلیل جایگاه شور حسینی هستند چون می‌دانند از عوامل تثبیت معارف عاشورا همین شور و همین اشک‌هاست.

حریزاوی ادامه داد: شخصیت انسان مرکب است، آدمی هم حیات عقلانی دارد، هم عاطفی و هم اجتماعی و بنابراین نمی‌توان به بهانه اندیشه حسینی شور حسینی را حذف کرد.

جریان تحریف مصادیقی از بی‌دینی را با دین‌داری جمع می‌کند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی توضیح داد: جریان تحریف با استفاده از یک معنا با چند مصداق، اشتباه در تشخیص مصادیق به وجود می‌آورد و شما را دچار خطای محاسبه می‌کند.

وی ادامه داد: دوست و دشمن می‌دانند که عاشورا جریان مبارزاتی است اما جریان تحریف کاری می‌کند شما از این حماسه جریان مذاکراتی استخراج کنید؛ جریان تحریف مصادیقی از بی‌دینی را با دین‌داری جمع می‌کند.

حریزاوی عنوان کرد: پایه‌گذاران جریان تحریف بنی‌امیه بودند که تلاش کردند با توسعه جریان‌هایی مثل اشاعره(اشعری‌گری) و زیر پوشش این تفکر بالاترین جنایات را انجام دهند اما ائمه(ع) در مقابل این انحرافات فکری ایستادند، هم جان دادند و هم آبرو.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول