اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز کشت دانه روغنی کنجد در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۰۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های دلگان ،ایرانشهر، بمپور ،خاش ،تفتان و میرجاوه به زیر کشت دانه روغنی کنجد خواهد رفت.

آغاز کشت دانه روغنی کنجد  در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان،  عباس اشکانی در بازدید از مزارع کنجد اظهار کرد: با هدف اجرای الگوی کشت تابستانه و توسعه کشت محصولات کم آب بر، امسال   ۲۰۰۰هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های دلگان ،ایرانشهر، بمپور ،خاش ،تفتان و میرجاوه  به زیر کشت دانه روغنی کنجد خواهد رفت و پیش‌بینی می‌ شود در پاییز ۲ هزار تن کنجد  برداشت و روانه بازار شود.

 عباس اشکانی با اشاره به  میانگین عملکرد یک تن در هر هکتار کنجد در استان  افزود  :داراب، هلیل و ارقام بومی ومحلی مهمترین ارقام کنجدی است که در سیستان‌وبلوچستان کشت می‌شود.

وی تصریح کرد در فصل کشت جاری ،۲ تن بذر کنجد رقم ناشکوفا مقاوم به ریزش و قابلیت برداشت محصول با کمباین به کشاورزان تحویل وبصورت الگوی کشت می‌شود.

وی مقاوم بودن کنجد به خشکی و گرما را یکی از عوامل مهم توسعه کشت تابستانه این محصول در مناطق خشک و نیمه خشک دانست و تصریح کرد : مهمترین مزیت های کشت این محصول نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه و قرار گرفتن در تناوب زراعی با غلات و جایگزین مناسب برای محصولات با نیاز آبی بالا مثل ذرت است.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول