اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دختران امروز باید رهرو حضرت زینب(س) باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز دختران می‌توانند با حضور در جهاد تبیین رهرو دختران و خواهر بزرگوار امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) باشند.

دختران امروز باید رهرو حضرت زینب(س) باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام محمد قمی عصر امروز در مراسم دختران حسینی زنجان اظهار داشت: هر کسی می‌تواند بسته به توان ذاتی خود کارهای مختلفی را انجام دهد و برخی از کارها که نیاز به توان جسمی دارد، از مردان و پسران بر می‌آید و برخی از کارهای که نیاز به لطافت و هنرمندی دارد از دختران بهتر بر می‌آید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه همان گونه که در کربلا پسران و مردان همراه امام حسین (ع) بدون ترس و هراس از تعداد لشگریان یزید دلیرانه به میدان رفتند و با دشمن جنگیدند، تصریح کرد: امروز نیز اگر جنگ نظامی واقع شود، مردان و پسران توانمند در میدان حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای روشنگری حق از باطل و نشان دادن ظلم و گمراهی قیام کردند، خاطر نشان کرد: روشنگری امام حسین(ع) روز عاشورا با شهادتشان تمام نشد و این حضرت زینب(س) و دختران امام حسین(ع) بودند که با سخنرانی و روشنگری‌های خود بعد از روز عاشورا مکتب را به ثمر رساندند.

حجت الاسلام قمی با اشاره به اینکه کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، ادامه داد: اگر انتشار حق و حقیقت روز عاشورا و قیام امام حسین(ع) توسط حضرت زینب نبود کسی از واقعیت قیام و ظلم یزیدیان با خبر نمی‌شد و خون امام حسین(ع) و یارانشان بی‌ثمر می‌ماند.

رئیس سازمان دتبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حضرت سکینه(س) در آن زمان دختری نوجوان بودند، یاد آور شد: ایشان با هنرمندی اشعاری برای بیان و نشان دادن مظلومیت پدر بزرگوارشان و ظلم یزید و یزیدیان خواندند که تاثیری بسیار زیادی در دلها گذاشت.

وی به نقش والا ی حضرت رقیه در انتشار پیام قیام کربلا اظهار داشت: حضرت رقیه(س) نیز به نوبه خود با سن کم توانستند با ناله‌های خود در دوری از پدر و از دست دادن ایشان کاخ یزید را به لرزه درآورده و پرچم قیام والای امام حسین (ع) و یارانشان را برفزاشته کردند.

قمی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نیز زمان حضور دختران حسینی و انقلابی در میدان فرا رسیده است، تصریح کرد: دختران امروز ما با حضور در جبهه تبیین می‌توانند رهرو دختران امام حسین(ع) باشند و نگذارد یزیدیان زمانه به اهداف خود برسند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: دختران با هنرمندی و ظرافتی که دارند، می‌توانند حق و حقیقت را در جامعه به گوش همه برسانند و فاتح جبهه امروز باشند و دشمنان و توطئه‌های آنها را برملا کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان انقلاب زنان و دختران با حضور به موقع خود زمینه پیروزی را محیا کردند، خاطر نشان کرد: به گفته امام خمینی(ره) اگر زنان به میدان نمی‌آمدند، انقلاب پیروز نمی‌شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز دختران می‌توانند با حضور در جهاد تبیین رهرو دختران و خواهر بزرگوار امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) باشند.

 پایان پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول