اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

روسیه: به تلاش‌ برای ثبات مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه روسیه در نشست با همتایان ارمنستانی و جمهوری آذربایجانی خود گفت که صلح در «قفقاز جنوبی» به نفع روسیه است و این کشور با استفاده از روابط خوب به دوستان خود کمک خواهد کرد.

روسیه: به تلاش‌ برای ثبات مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست با همتایان ارمنستانی و جمهوری آذربایجانی خود گفت که صلح  در «قفقاز جنوبی» به نفع روسیه است و این کشور برای برقراری امنیت در منطقه تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرکا»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در آغاز نشست سه جانبه با «آرارات میرزویان» و «جیحون بایراموف» وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در «مسکو» گفت: «نفع اصلی روسیه صلح و ثبات در قفقاز جنوبی است.»

وی گفت: «ما به تازگی گفت‌وگوهای جداگانه انجام داده‌ایم و اکنون هر سه به تلاش خود برای اجرای وظایفی که ناشی از بیانیه‌های سران ما در حل و فصل مشکل قره باغ کوهستانی و به طور گسترده‌تر عادی سازی روابط بین باکو و ایروان است، ادامه خواهیم داد.»

 

جمهوری آذربایجان و ارمنستان مدت‌هاست که با پادرمیانی روسیه و اتحادیه اروپا در حال مذاکره هستند، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و یکی از مهمترین مشکلات باقیمانده مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید اعمال می‌کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: «به تلاش‌های خود با هدف تثبیت وضعیت در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، حل مشکلات بشردوستانه، رفع انسداد روابط اقتصادی و حمل‌ونقل ادامه خواهیم داد.»

لاوروف گفت: «آماده‌ایم با استفاده از روابط خوب به هر طریق ممکن به دوستان خود کمک کنیم. انتظار دارم این موضوعات در فضایی عملگرا و سازنده مورد بررسی قرار گیرد.»

جنگ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نوامبر ۲۰۲۰ با توافق آتش‌بس بین نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول