اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

در دیدار سفیر هند با سرپرست فدراسیون ورزش روستایی عشایری چه گذشت؟

سفیر هند در ایران امروز با حضور در فدارسیون ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی با سرپرست این فدراسیون دیدار کرد.

در دیدار سفیر هند با سرپرست فدراسیون ورزش روستایی عشایری  چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فاس، رودرا گوروشرشت، سفیر هند در ایران امروز با حضور در فدارسیون ورزش روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی با سرپرست این فدراسیون دیدار کرد. سفیر هند با تاکید بر اینکه در بخش بازی‌های بومی محلی و سنتی پتانسیل زیادی بین ایران و هند وجود دارد، اظهار داشت: بعضی از ورزش‌های سنتی در کتاب‌های سنتی هند با قدمت بیش از 3 هزار سال گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه بین ایران و هند از گذشته همکاری فرهنگی زیادی بوده است، خاطرنشان کرد: برخی از رشته‌های ورزشی در کشورمان همانند کشتی پهلوانی اسم ایرانی دارند. در هند تلاش داریم ورزش سنتی را زنده نگه داریم؛ بخشی به نام playindia (بازی‌های هندی) که ورزش‌های سنتی را پوشش می‌دهد را  فعالیت دارد.

سفیر هند افزود: گسترش ورزش سنتی برای‌مان مهم است، چون تجهیزاتش گران نیست و می‌توان بیشتر در این رشته‌های ورزشی فعالیت و به سلامتی جوانان و کودکان کمک کرد. با توجه کردن به ورزش می‌توانیم به اقتصاد کمک کنیم. نزدیکی بین ایران و کشور هند می‌توان در تمامی زمینه‌ها و حضور در مسابقات همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ورزش بهترین راه برای همکاری نزدیک بین دو کشوراست، گفت: راه نزدیک شدن فرهنگی دو کشور در ورزش، نزدیک کردن جوانان به هم است و برگزاری رویدادهای فرهنگی ورزشی می‌تواند راه خوبی برای رسیدن به این اهداف باشد. به عنوان مثال رشته ورزشی کبدی را توانستیم در هند گسترش دهیم و در دیگر رشته‌های هم  نظیر ورزش «کوکو» می‌توانیم با همکاری دوجانبه در مسیر معرفی و اقتصادی کردن این رشته گام برداریم. در همین راستا امضا تفاهم نامه و برگزاری فستیوال مشترک می‌توان شروع این اتفاق مهم باشد.

در ادامه این نشست علیرضا پسندیده، سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های  بومی محلی، ضمن خوش آمدگویی برای حضور سفیر هند در فدراسیون، اظهار داشت: خوشحالیم که کشور هند سفیری را انتخاب کرده که نسبت به ورزش دغدغه‌مند است و با توجه به نزدیک بودن دغدغه‌ها و ساختار تشکیلاتی می‌توان همکاری‌های بیشتری بین دو کشور شکل گرفت. تفاهم نامه می‌تواند همکاری دوجانبه ورزش را بین دو کشور گسترش دهد. توجه به ویژگی‌های طبیعی در مناطق روستایی و انجام میزبانی‌های بین‌المللی می‌تواند در جهت رشد و توسعه ورزش بومی محلی قدم برداشت.

پسندیده با بیان اینکه در حاشیه بازی‌های بومی محلی تلاش داریم تا فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی را به نمایش بگذاریم، بیان کرد: در مسابقات بومی محلی، بانوان با داشتن پوشش مناسب، فرهنگ اقوام مختلف را به همگان نشان می‌دهند. تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تا برای ترویج بازی‌های بومی محلی قدم بردارند. کم هزینه بودن و در دسترس بودن رشته‌های بومی محلی می‌تواند یکی از فاکتورهای مثبت جهت رشد و توسعه این رشته در کشور باشد.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازهای بومی محلی افزود: علاقه‌مندان به رشته «کوکو» در ایر ان درحال آموزش این رشته به صورت تئوری هستند، اما برای آموزش تکمیلی نیاز به مدرسان بین‌المللی داریم در همین راستا از شما تقاضا داریم که در جهت گسترس رشته «کوکو» در ایران و حضور مدرسین بین‌المللی مساعدت کنید. از کشور هند هم انتظار داریم تا رشته هفت سنگ را در کشورشان گسترش دهند و ما نیز در جهت ترویج این رشته در کشور هند آماده اعزام مدرسین و مربیان هستیم.

در پایان این دیدار نماد ورزش هفت سنگ از سوی سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به سفیر هند به رسم یاد بود اهدا شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول