اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

طنین نوای لبیک یا حسین(ع) کودکان عاشورایی در همدان

در پنجمین روز محرم‌الحرام نوای ملکوتی لبیک یا حسین(ع) کودکان و نوجوانان عاشورایی در همدان طنین‌انداز شد.

طنین نوای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز گردهمایی کودکان و نوجوانان عاشورایی با عنوان "میهمان کوچک امام حسین(ع)" در شهر مریانج با همکاری با هیات قاسم بن‌الحسن(ع) برگزار شد.

در این مراسم کودکان و نوجوانان به یاد حضرت قاسم(ع) میدان‌دار بودند و با عشق و دلدادگی گریستند و بر سر و سینه زدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص این گردهمایی در گفت‌‌‌وگو با فارس اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه و تلاش دشمن برای آلوده کردن ذهن کودکان و نوجوانان باید کارهای فرهنگی مناسب و با کیفیتی صورت بگیرد تا خروجی خوبی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه این گردهمایی چند هدف را دنبال می‌کند، گفت: یکی از اهداف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا با زبان هنر، قصه و روان و گویاست.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان دیگر هدف این گردهمایی را عمق‌بخشی باورهای دینی و اعتقادی نسل جدید در مواجهه با هجمه‌های دشمن خواند و تصریح کرد: دشمنان به خوبی دریافته‌اند برای پیروزی در این میدان باید روی نسل جدید کار کنند بنابراین همه باید به هوش باشیم و راه‌های مقابله درست را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نقاله‌خوانی عاشورایی، سینه‌زنی و اجرای سرود به مناسبت ایام محرم گفت: امید داریم با این برنامه‌ها قدم کوچکی برای روشنگری نسل جدید و آشنایی با سیره و رفتار و گفتار اهل بیت(ع) و کرامات آنها برداریم.

پایان پیام/ ۸۹۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول