اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مجموعه چشمه‌علی دامغان خصوصی شد

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از واگذاری مجموعه تاریخی و گردشگری چشمه‌علی دامغان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.

مجموعه چشمه‌علی دامغان خصوصی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مجتبی اکبرپور، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه تاریخی و گردشگری چشمه‌علی دامغان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

وی بیان کرد: فرآیند برگزاری مزایده مجموعه چشمه‌علی دامغان بر مبنای ضوابط مشخص در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار و بهره‌بردار جدید مجموعه مشخص شده است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان به حضور نمایندگان صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی در دامغان برای تحویل چشمه‌علی اشاره کرد و افزود: این مجموعه به‌منظور آغاز دوره عملیات تکمیلی مرمت، احیا، آماده‌سازی و بهره‌برداری، به‌صورت قرارداد مدت‌دار با پرداخت حق‌اجاره، به اجاره سرمایه‌گذار درآمده است.

اکبرپور گفت: با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی علاوه بر مرمت و احیای آنها، زمینه اشتغال، رونق گردشگری و توسعه فرهنگی در این مناطق فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدت قرارداد منعقدشده ۱۰ سال است، افزود: امیدواریم تمرکز و توجه یک واحد خصوصی بر مجموعه بتواند به مراقبت و نگهداری بیشتر آثار تاریخی موجود، رفاه گردشگران، رضایت شهروندان و بهبود شرایط در مجموعه تاریخی، طبیعی و تفریحی چشمه‌علی منجر شود.

مجموعه چشمه‌علی در ۳۵ کیلومتری شمال دامغان قرار دارد و به شماره ۸۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول