اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت درخت چنار کهن‌سال ابرسج شاهرود در میراث طبیعی ملی

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: درخت‌ کهن‌سال چنار روستای ابرسج شاهرود در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

ثبت درخت چنار کهن‌سال ابرسج شاهرود در میراث طبیعی ملی

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: درخت‌ کهن‌سال چنار روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

وی گفت: درخت چنار کهن‌سال روستای ابرسج در خیابان امام خمینی (ره) واقع‌ شده و دارای 350 تا 400 سال قدمت است و به شماره 1122 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت‌ رسید.

درختان چنار با تنه‌ای قطور و استوار ازجمله گونه‌های درختی پهن‌برگ‌اند که به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود به‌ویژه در فرم برگ‌ها و رنگ سفیدپوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می‌کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابرسج یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در بخش بسطام دهستان خرقان واقع‌ شده است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول