اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

پیام‌های تسلیت مسئولان و شخصیت‌ها در پی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی

رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس و جمع دیگری از مسئولان و شخصیت های سیاسی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله حسن صانعی را تسلیت گفتند.

پیام‌های تسلیت مسئولان و شخصیت‌ها در پی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمع دیگری از مسئولان و شخصیت های سیاسی در پیام‌های جداگانه درگذشت حجت الاسلام حاج شیخ حسن صانعی را تسلیت گفتند.

رئیسی: مرحوم صانعی کارنامه ارزشمندی به یادگار گذاشت

متن پیام‌ رئیس جمهور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته حضرت آیت‌االله شیخ حسن صانعی رحمت‌الله علیه، عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این روحانی فرهیخته و انقلابی که از مبارزین نهضت اسلامی و از نزدیکان و معتمدین بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سالیان متمادی از عمر شریف خود را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در بنیاد 15 خرداد و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبر معظم انقلاب، وقف خدمت به مردم و انقلاب کرد و کارنامه ارزشمندی به یادگار گذاشت که توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را محضر علمای اعلام، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارادتمندان و به‌ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و در این ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

قالیباف: کارنامهٔ درخشان مرحوم صانعی بیانگر ارادتمندی ایشان به انقلاب و نظام است

 قالیباف رئیس مجلس نیز طی پیامی درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت.

متن پیام قالیباف در ادامه آمده است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال روحانی جلیل‌القدر آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی یار و همراه صدیق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  موجب تأسف و تأثر گردید.

آیت‌الله شیخ حسن صانعی در طول عمر خویش به‌عنوان عالم مجاهد در ترویج معارف اسلامی و علوم عالی دینی و در سنگرهای متعدد –چه در دوران مبارزات نهضت اسلامی به‌عنوان یکی از ملازمان حضرت امام که بارها بازداشت و تبعید و زندانی شد و چه پس از پیروزی انقلاب از جمله مأمور امورات شرعی و سرپرستی بنیاد پانزده خرداد– به انجام خدمات مخلصانه اهتمام داشتند که کارنامهٔ درخشان ایشان بیانگر ارادتمندی به انقلاب و نظام اسلامی است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به رهبر معظّم انقلاب، روحانیت معزز و بیت مکرم، برای این عالم پرهیزگار رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

مخبر: مبارزات طولانی مرحوم صانعی با رژیم شاه از یاد مردم نخواهد رفت

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ حسن صانعی را تسلیت گفت.

متن این پیام نیز به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله شیخ حسن صانعی، یار دیرین امام راحل(ره) دوستداران نظام و انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فرو برد.

بدون تردید مبارزات طولانی آن فقید سعید با رژیم ستمشاهی و تحمل سال ها زندان، شکنجه و تبعید در دوران پیش از انقلاب توشه راه ایشان در نزد حق تعالی خواهد بود و از یاد مردم این سرزمین نخواهد رفت.

آیت الله صانعی که از برجسته ترین شاگردان حضرت امام راحل و فقیه و عالمی شجاع بودند، خدمات گرانقدرشان در سرپرستی بنیاد پانزده خرداد با حکم حضرت امام(ره) و همچنین حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام صفحه دیگری از فعالیت های متعدد ایشان در خدمت به جمهوری اسلامی بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

اینجانب درگذشت این عالم ربانی را به بیت معزز ایشان و همچنین جامعه حوزوی و مردم ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت دارم.

سرلشکر باقری:‌ حضور آیت‌الله صانعی در مجمع تشخیص توام با حکمت، درایت و صداقت بود

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی را تسلیت گفت. متن پیام وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم مجاهد و پاک باخته آیت الله شیخ حسن صانعی یار دیرین امام راحل (رع) و از پیشگامان نهضت اسلامی موجب تاثر و تالم خاطر گردید.

نقش آفرینی‌های موثر و گرانبهای آن روحانی پرهیزکار در عرصه‌های مختلف خدمت به انقلاب ، نظام و ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی از جمله در بنیاد ۱۵ خرداد و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام که توام با حکمت، درایت و صداقت بوده است برای همیشه الهام بخش شیفتگان خدمت به اسلام و ایران عزیز بوده و در روز عقبی نزد حضرت حق تعالی مستوجب پاداش الهی خواهد بود.

با عرض تسلیت این ضایعه به محضر مبارک مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه معزز روحانیت، بیت مکرم و علاقمندان ایشان، در ایام سوگ و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رضوان الهی و برای مصیبت دیدگان و بازماندگان ارجمند، صبر، شکیبایی و سکینه قلبی توأم با پاداش صابرین مسئلت می‌جویم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: مجاهدت‌های آیت‌الله حسن صانعی در بنیاد پانزده خرداد جزو باقیات و صالحات ایشان است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌‌اکبری در پی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

درگذشت یار دیرین و محبوب امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عالم مجاهد خدوم، آیت‌الله آقای حاج شیخ حسن صانعی موجب تأسف و تأثر است.

آن روحانی مبارز از اوان جوانی در خدمت امام و نهضت امام و ترویج فرهنگ مبارزه و جهاد بود و در این راه با صدق و اخلاص، گمنامانه گام برداشت و از هیچ کوششی در این مسیر نورانی فروگذار نکرد.

مجاهدت‌های ارزشمند آن مرحوم در بنیاد پانزده خرداد در خدمت به محرومان و مستضعفان باقیات الصالحات ایشان است.

حضور فعال و موثر در دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه و سپس در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حکم امام عزیز و رهبر حکیم انقلاب، در بیش از دو دهه از جمله خدمات و حسنات ماندگار ایشان است.

اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم شورای سیاستگذاری و نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، فقدان این یار صادق انقلاب و نظام را به علاقمندان و وابستگان آن فقید سعید به ویژه خانواده مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و در ایام سوگ و عزای سید و سالار شهیدان برای ایشان غفران واسعه الهی و علوّ درجات را تمنّا می‌کنم.

محمدجواد حاج علی اکبری

۱۴۰۲/۴/۳۱

آیت‌الله آملی‌لاریجانی: آیت‌الله صانعی عمر با برکت خویش را خالصانه صرف خدمت به نظام جمهوری اسلامی کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال مجاهد مبارز و یار دیرین امام و رهبری، مرحوم حجت‌الاسلام  والمسلمین آقای حاج  شیخ حسن صانعی (رضوان‌الله علیه) موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

این شخصیت خدوم و بزرگوار از ابتدای نهضت اسلامی در خدمت اهداف نهضت و حضرت امام رحمةالله علیه بودند و عمر با برکت خویش را خالصانه صرف خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم و همچنین نشر معارف و ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام نموده و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله ریاست بنیاد پانزدهم خرداد و با حکم مقام معظم رهبری به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خدمات ماندگار و ارزشمندی را بر جای گذاردند.

اینجانب درگذشت این عالم خدمتگزار را به علمای اعلام، ارادتمندان و به‌ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

صادق آملی‌لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

ذوالقدر: آیت‌‌الله صانعی از تلاش برای خدمت به نظام مقدس اسلامی و همراهی با رهبری معظم انقلاب مضایقه نکرد

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی ارتحال یار صدیق و همراه دیرین امام راحل (ره)، آیت‌الله آقای حاج شیخ حسن صانعی (رحمت‌الله علیه)، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام ذوالقدر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال یار صدیق و همراه دیرین امام راحل (ره)، آیت‌الله آقای حاج شیخ حسن صانعی (رحمت‌الله علیه) را به عموم دوستان، همراهان و بازماندگان و بویژه به بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

آن عالم انقلابی و خدوم از زمره نزدیکترین یاران بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که در دوران خفقان رژیم ستمشاهی وفادارانه در خدمت نهضت امام بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسئولیت‌های مختلف و از جمله در بنیاد ۱۵خرداد و مجمع تشخیص مصلحت نظام از تلاش برای خدمت به نظام مقدس اسلامی و همراهی با رهبری معظم انقلاب مضایقه نکرد.

امید آنکه خداوند متعال در ایام سوگ سالار شهیدان آن عالم مجاهد را با حضرات معصومین (ع) محشور و به مصیبت‌دیدگان صبر و اجر کرامت فرماید.

محمدباقر ذوالقدر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

حجت‌الاسلام موسی‌پور: آیت‌الله صانعی از شخصیت‌های مؤثر مبارزات نهضن اسلامی در نشر معارف الهی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور پیامی درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی «رحمت‌الله علیه» را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به شرح زیر است:

 بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحوم مغفور آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی «رحمت‌الله علیه» از یاران صدیق و وفادار امام و انقلاب اسلامی موجب تأثر و تأسف گردید. این عالم مجاهد همواره در عمر پربرکت خود با نگاهی متعهدانه و دلسوزانه به رسالت دینی خویش، کارنامه‌ای درخشان از فعالیت علمی، سیاسی و فرهنگی رقم زد.

وی؛ از شخصیت‌های مؤثر در مبارزات نهضت اسلامی و از چهره‌های برجسته در امر نشر معارف الهی بود. اینجانب این ضایعۀ تأسف‌بار را به علمای اعلام، طلاب و روحانیت معظم و ارادتمندان و به‌ویژه مردم غیور اصفهان و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته؛ برای روح بزرگ آن عالم متقی، رحمت، رضوان و آرامش الهی و حشر و همجواری با ائمۀ هدی و برای همۀ بازماندگان صبر و اجر از آستان حضرت احدیت مسألت می‌نمایم. 

محمدحسین موسی‌پور

نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام آقاجانپور: آیت‌الله حسن صانعی از پیشقراولان پایدار نهضت اسلامی بود

حجت الاسلام آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پی درگذشت آیت الله حاج شیخ حسن صانعی پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت یار دیرین بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (قدّس الله نفسه الزکیه)، عالم مجاهد، آیت الله حاج شیخ حسن صانعی مایه‌ی تأسف و تالم شد.

ایشان از پیشقراولان پایدار نهضت اسلامی و از یاران با وفای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت، و در عمر پربرکتش منشأ خدمات گرانبهایی برای انقلاب و اسلام شد.

اینجانب این واقعه‌ی اندوه بار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیت شریف و فرزندان مکرم آن راحل رستگار تسلیت عرض کرده، از بارگاه حق تعالی برای آن مرحوم مغفرت و علو درجات مسالت می‌کنم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

سید ضیاء الدین آقا جانپور

تسلیت حجت‌الاسلام محمدی‌سیرت در پی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی

حجت‌الاسلام علی محمدی‌سیرت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران طی پیامی درگذشت آیت‌الله حسن صانعی را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت یار خدوم و وفادار نهضت اسلامی و امامین انقلاب جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی را به مقام معظم رهبری و خاندان محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم و علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت دارم.

علی محمدی
نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه

به گزارش فارس، آیت‌الله حسن صانعی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در  ۸۹ سالگی درگذشت.

مرحوم صانعی متولد ۱۳۱۳ در نیک‌آباد اصفهان بود که سال ۱۳۶۲ متعاقب حکم امام راحل به عنوان سرپرست بنیاد 15 خرداد منصوب شد.

مرحوم حجت‌الاسلام صانعی با حکم رهبر انقلاب اسلامی به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز منصوب شده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول