اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه: آمریکا؛ پشت‌پرده قرآن‌سوزی در سوئد است

امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا پشت صحنه توهین به مقدسات و سوزاندن قرآن است.

امام جمعه کرمانشاه: آمریکا؛ پشت‌پرده قرآن‌سوزی در سوئد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در آیین نماز جمعه این هفته کرمانشاه آمریکا را پشت پرده قرآن‌سوزی در کشور سوئد معرفی کرد و گفت: هرازچند گاهی با این شیطنت‌ها می‌خواهند به اسلام و مسلمانان ضربه بزنند، ولی بدانند این اتفاق باعث اتحاد مسلمانان می‌شود چون ما با قرآن عجین شده‌ایم و هرگز دست از اعتقادات خود برنمی‌داریم؛ مسلمان با اسلام و دین معامله نمی‌کند.

وی خطاب به کشور سوئد، گفت: نوکر آمریکا؛ اگر بخواهی با اینگونه اقدامات سخیفی، جهان اسلام و پیروان ادیان توحیدی را بازی دهی، با دنیایت بازی خواهیم کرد. سکوت مسلمانان در برابر این اهانت دروغ بزرگی همانند دروغ‌های دیگرتان است، که این بار هم برای جهانیان نمایان و برملا شد. محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در تمام جهان اسلامی صورت گرفته است.

امام جمعه کرمانشاه اساس قیام امام حسین (ع) در عاشورا را  احیای امر به معروف و بصیرت دانست و افزود: احیای این فرضیه واجب است، اهمیت امر به معروف تا به آنجاست که در جنگ فکری بین حق و باطل در صراط حق قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر زبان خوش برای تأثیرگزاری موثر بر فرضیه واجب امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: بر همه مسوولان فرض است که در کنار جوانان حضور یابند سخنانشان را بشنوند و در کنارشان باشند، زیرا این جوانان، این دختران و پسران، همه فرزندان ما هستند.

آیت‌الله علما در بخشی دیگر از خطبه‌های امروز به برگزاری اولین نماز عبادی ـ سیاسی جمعه پس از انقلاب در ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله طالقانی اشاره داشت و از آن به عنوان یک جریان بزرگ برای ایجاد همدلی و اتحاد بین مسلمانان یاد کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول