اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

در آیین‌های محرم ابعاد قیام حسینی به درستی بازگو شود

امام جمعه اراک گفت: آیین‌های محرم بر پایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود.

در آیین‌های محرم  ابعاد قیام حسینی به درستی بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله  قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: نباید اجازه دهیم رفتارهای خرافی و فاقد مبنای علمی و واقعی در آیین‌های ماه محرم رسوخ کنند، بلکه باید بکوشیم آیین‌های محرمی بر پایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود.

وی تصریح کرد: مداحان و خادمان حسینی باید بکوشند برنامه‌های محرم را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و شعور حسینی را در جامعه جاری و ساری کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) دارای پیام‌های اخلاقی و معنوی است، بیان کرد: عاشورا درس انسان سازی بود و واقعه عاشورا مکتب انسان سازی است که باید درس‌های آن را به خوبی آموخت.

دری نجف آبادی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین درس عاشورا است که باید در عزاداری‌ها بیشتر به آن پرداخت.

 دری نجف‌آبادی از ماه محرم  به عنوان ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام یاد کرد و ادامه داد:  هیات‌های مذهبی و مداحان باید ضمن تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین ‌های محرم اجازه ندهند کیفیت فدای کمیت شود.

امام جمعه اراک همچنین ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن بیان کرد: قرآن به تمامی جهان آبرو بخشید، توهین به آن و دیگر مقدسات اسلام قابل بخشش نیست و نباید در برابر این اهانت سکوت کرد.

به گزارش فارس نمازگزاران اراکی پس از اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه در محکومیت اهانت دوباره به ساحت قرآن کریم حدفاصل مصلی نماز جمعه تا میدان نماز  راهپیمایی  و خشم و انزجار خود را از هتاکی مجدد به آیه‌های کتاب آسمانی قرآن اعلام کردند.

نمازگزاران اراکی همچنین خواستار مشارکت یکپارچه و متحد کشورهای جهان اسلام برای محکومیت این اقدام گستاخانه شدند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول