اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

‌بساط تقلب در کنکور برچیده می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با تدابیر انجام شده تا یکی دو سال آینده بساط تقلب و فروش سوالات در کنکور برچیده می‌شود‌.

‌بساط تقلب در کنکور برچیده می‌شود

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در بحث تقلب کنکور یک‌هزار و ۳۶ نفر مطرح شده بود اما تقلب این تعداد محرز نشد بلکه مشکوک بودند و شبهه تقلب داشتند اظهار کرد: سازمان سنجش پیش از تصمیم‌گیری مجلس این تعداد را به عنوان دانشجو تلقی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تخلفات و تقلب صورت گرفته است افزود: شناسایی افرادی که از طریق تقلب و تخلف وارد دانشگاه شدند کار مستمر و تلاش گسترده‌ای می‌طلبد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: اگرچه سازمان سنجش از سال گذشته دستگاه‌های کشف تقلب تهیه کرده و متقلبان قابل احراز شدند به طوری که امسال بیش از ۹۰۰ داوطلب تقلب قطعی و بالغ بر یکک‌هزار نفر متقلب مشکوک کشف شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باند متقلبان نیز در بسیاری از نقاط کشور از هم پاشیده شد گفت: تقریبا در حال حاضر باند سازماندهی شده متقلبان برچیده شده است.

فلاحی یادآور شد: به منظور دقیق‌تر شدن این فرآیند شخصی‌سازی سوالات باید در دستور سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه درباره آزمون کنکور و آزمون نهایی دانش‌آموزان دغدغه وجود دارد متذکر شد: هر دو مجموعه متولی به دنبال شخصی‌سازی سوالات هستند که لازمه آن رایانه آزمون‌گیر است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: این رایانه تولید داخل و کنترل شده توسط شبکه داخلی است، همچنین کاغذ در این فرآیند حذف و آزمون بدون کاغذ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده ۴۰ هزار نفر آزمون کنکور را به وسیله دستگاه‌های آزمون‌گیر می‌دهند ادامه داد: نکته قابل توجه منافع اقتصادی است که با فروش ولو دادن سوالات آزمون‌ها کسب می‌کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد: درآمدزایی از فروش سوالات هر سوال ۵۰ میلیون اعلام شده از همین رو گذشته از بحث تقلب مباحث درآمدزایی هم شایع است.

وی گفت: با تصمیم گرفته شده مبلغی معادل ۶۰۰ میلیارد تومان برای وزارت علوم و ۱۲۰ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش برای خرید تجهیزات اختصاص داده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: با تدابیر انجام شده تا یکی دو سال آینده بساط تقلب و فروش سوالات برچیده می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول