اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت یک‌سوم آمریکایی‌ها از ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین

نظرسنجی جدیدی در آمریکا نشان داد که ۳۳ درصد از مردم این کشور حامی ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین و ۴۲ درصد مخالف این امر هستند.

حمایت یک‌سوم آمریکایی‌ها از ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی جدیدی که توسط مؤسسه «یوگاو» به سفارش نشریه «اکونومیست» انجام شد، نشان می‌دهد فقط یک نفر از هر سه آمریکایی از ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین حمایت می‌کند.

بر اساس نتایج این تحقیق، ۳۳ درصد از پاسخ دهندگان موافق ارائه بمب‌های خوشه‌ای به کی‌یف برای جنگ با روسیه هستند و ۴۲ درصد با آن مخالفت می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، حدود نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تمایل دارند که آمریکا یا به ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف در حجم فعلی ادامه دهد (۲۹ درصد نظرات) یا حجم کمک‌ها را افزایش دهد (۲۳ درصد نظرات).

همزمان، حدود یک سوم از آمریکایی‌ها هم خواستار کاهش میزان حمایت مالی و نظامی اختصاص داده شده به اوکراین هستند.

این افکارسنجی نشان داد که ۴۲ درصد مردم آمریکا اکنون از ایده پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت می‌کنند که به میزان ۱۰ درصد نسبت به ماه آوریل کاهش داشته است.

در تاریخ شانزدهم تیر ماه بود که دولت آمریکا اعلام کرد بمب‌های خوشه‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. دولت‌های آلمان، انگلیس، اسپانیا و کانادا از جمله کشورهایی بودند که با ارائه این نوع مهمات به اوکراین مخالفت کردند.

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در بیش از ۱۰۰ کشور ممنوع است. این مهمات معمولاً تعداد زیادی بمب کوچکتر را آزاد می‌کنند که می‌تواند کورکورانه در یک منطقه وسیع کشتار ایجاد کند. این نوع بمب‌ها بر اساس کنوانسیون مهمات خوشه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در اسلو امضا شد، ممنوع هستند. علی‌رغم امضای ۱۰۰ کشور پای این کنوانسیون، آمریکا و اوکراین و همچنین روسیه این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند.

شامگاه دوشنبه نیز «ساویانو آبرئو» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اوکراین گفت که آسیب‌ها و خطرات استفاده از مهمات خوشه‌ای برای غیرنظامیان در مناطق جنگی ثبت شده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول