اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دستور دولت عراق برای تامین پایدار برق در مراسم دهه اول محرم

وزیر برق عراق اعلام کرد که یک اتاق عملیات دائم برای تامین برق دهه اول محرم و تداوم روشنایی معابر زائران و خدمات‌رسانی موکب‌های حسینی خواهیم داشت.

دستور دولت عراق برای تامین پایدار برق در مراسم دهه اول محرم

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از السومریه نیوز، «زیاد علی فاضل»، وزیر برق عراق دیروز چهارشنبه دستور تشکیل اتاق عملیات دائمی برای تامین برق دهه اول محرم الحرام و تداوم روشنایی معابر زائران و خدما‌ت‌رسانی به موکب‌های حسینی را صادر کرد.

در بیانیه وزارت برق عراق آمده است که  زیاد علی فاضل دستور تشکیل اتاق عملیات دائم به ریاست شخص وی و عضویت معاون امور حمل و نقل وزارتخانه و مدیران عامل شرکت‌های تولید و توزیع برق شرکت‌های الفرات الاوسط و اداره عملیات و اداره فنی مقر وزارت و اداره سوخت و دفتر اطلاع رسانی وزارتخانه صادر کرده است.

وی افزود: این اتاق عملیات پیگیر تامین برق استان کربلا، تامین برق معابر زائران با نورپردازی و خدمات‌رسانی به موکب‌های حسینی، تهیه  ملزومات و بسیج کامل نیروهای مهندسی، فنی و ولتاژ اتومات برای آمادگی شبکه برق، تامین سوخت لازم برای نیروگاه‌ها و تشکیل یگان‌های فنی برای مقابله با هرگونه وضعیت اضطراری در شبکه برق است.

وزیر برق عراق اشاره کرد که به صورت ۲۴ ساعته مواد و تجهیزات لازم برای حفظ و نگهداری شبکه‌های برق و خدمت به زائران تامین می‌شود و شرکت‌های برق  مسئولیت حمایت و پشتیبانی را بر عهده خواهند داشت.

وی تصریح کرد که این اتاق عملیات، مسئولیت مدیریت تامین برق استان کربلا از امروز پنجشنبه تا پایان دهم محرم را برعهده خواهد داشت.

بنا به اعلام دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعه در عراق امروز پنجشنبه اول محرم الحرام در عراق است.

عراق در سال‌های اخیر با کمبود برق مواجه است. مقامات عراقی می‌گویند اوج ظرفیت تولید وزارت برق عراق به ۲۶ هزار مگاوات می‌رسد در حالی که نیاز عراق دستکم ۳۶ هزار مگاوات است و از همین رو بخصوص در ماه جاری جولای و ماه بعد با ۱۰ هزار مگاوات کمبود انرژی روبه‌رو است.

با این حال دولت عراق طبق روال سال گذشته کربلای معلی و نجف اشرف را در دهه اول محرم از فهرست جداول زمان بندی قطعی برق مستثنی کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول