اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آسوشیتدپرس: شکاف در ارتش اسرائیل در حال بروز است

رسانه آمریکایی نوشت،با ادامه امتناع از ادامه خدمت نیروهای مسلح ارتش رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایی در مورد آمادگی ارتش به ویژه نیروی هوایی این رژیم ایجاد شده است.

آسوشیتدپرس: شکاف در ارتش اسرائیل در حال بروز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزارس فارس، یک رسانه آمریکایی غروب چهارشنبه نوشت، با ادامه امتناع از ادامه خدمت نیروهای مسلح ارتش رژیم صهیونیستی، شکاف در ارتش این رژیم در حال ظهور است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت، ارتش مجهز (رژیم) اسرائیل با یکی از بدترین حملات روبرو شده  و آن نبرد در بدنه خود است.

طرح جنجالی دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل برای بازنگری قوه قضاییه شکاف‌های عمیقی ایجاد کرده و این شکاف‌ها به ارتش نفوذ کرده است به طوریکه نیروهای ذخیره از توقف خدمت در ارتش خبر می‌دهند.

 

در روزهای گذشته ۱۶۱ پرسنل نیروی هوایی(رژیم) اسرائیل اعلام کردند که خدمت خود را در یگان‌های نیروهای ذخیره متوقف خواهند کرد. این مسئله  در بحبوحه تنش‌ها نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی ارتش در چندین جبهه ایجاد کرد.

خدمت در ارتش (رژیم) اسرائیل برای اکثر مردان اجباری است. پس از اتمام خدمت سه ساله، بسیاری از آنها تا ۴۰ سالگی یا بالاتر به خدمت به عنوان نیروی  ذخیره ادامه می‌دهند. نیروهای ذخیره مجموعه مهمی از نظامیان را تشکیل می دهند که نقش مهمی در تقویت ارتش ایفا می‌کنند. معترضان می‌گویند که نمی‌خواهند در مکانی که  به سمت دیکتاتوری پیش می‌رود، خدمت کنند.

اعلامیه ۱۶۱ پرسنل نیروی هوایی مبنی بر توقف فوری خدمت، این سازمان را شوکه کرده است زیرا تل آویو برای حمله به اهداف خود در سوریه به نیروی هوایی متکی است.وقتی خلبانی حتی برای چند هفته از حضور در تمرین امتناع می‌کند، آمادگی او تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

اینک مقامات ارشد نظامی با فشار ‌های سیاسی مقامات بالا دستی  لحن خود را برابر کسانی که از خدمت خودداری می‌کنند، تند‌تر کرد‌ه‌اند. ژنرال «رزی هالوی» فرمانده نظامی ارتش رژیم اسرائیل در کمیته پارلمانی گفت: «هر کسی که از خدمت خودداری می‌کند به ارتش و امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند.»

«یدیت گیتلمن» کارشناس ارشد موسسه «مطالعات امنیت اسرائیل» با بررسی اوضاع گفت: «اگر اینها به ویژه در نیروی هوایی ریشه دوانند، به عملکرد ارتش ضربه خواهد زد.»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نیز روز چهارشنبه در این باره نوشت، صدها پزشک نظامی در اعتراض به اصلاحات قضایی از توقف خدمت خبر دادند. ده‌ها  پرسنل صنایع تسلیحاتی نیز روز چهارشنبه در اعتراض به اصلاحات قضایی مقابل وزارت جنگ این رژیم در تل آویو تظاهرات کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول