اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شهردار جدید لافت معارفه شد

جلسه معارفه شهردار لافت عصر امروز با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان، فرماندار قشم، بخشداران شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

شهردار جدید لافت معارفه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در این مراسم محمد آتشین‌ماه به عنوان شهردار جدید لافت معارفه شد و از زحمات اسماعیل هوشمند، سرپرست شهرداری تقدیر شد.

پتانسیل‌های استان هرمزگان فرصتی برای توسعه شهری

صفر صادقی‌پور، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در این مراسم ضمن تشکر از شهردار سابق لافت و سرپرست شهرداری گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و به همین دلیل انتظار مردم از شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف زیاد است.

وی افزود: انتظارات مردم از شهرداری‌ها به حق است و شهرداری‌ها ملزم هستند این انتظارات را براورده کنند.

صادقی‌پور عنوان کرد: شهرداری شهر لافت به عنوان یکی از شهرهای تاریخی استان باید برنامه‌های مدونی را در طول سال اجرا کند.

وی اضافه کرد: شهرداری یک نهاد درآمد-هزینه است یعنی باید یک درآمدی را کسب کند تا بتواند آن را هزینه کند بنابراین اگر شهرداری‌ها نتوانند درآمدی کسب کنند در وظایف محوله دچار چالش می‌شوند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان در ادامه با اشاره به چالش درآمد شهرداری‌ها در کشور گفت: متاسفانه شهرداری‌ها متکی به درآمد دولتی هستند و استقلال مالی ندارند و تاگید ما به شهرداری‌ها این است که روی ظرفیت‌های درآمدی شهرها تمرکز کنند.

وی ادامه داد: در شهرهای استان هرمزگان به دلیا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که وچود دارد امکان کسب درامد شهرداری‌ها از حوزه‌هایی مثل گردشگری وجود دارد.

صادقی‌پور در ادامه یادآور شد: پا در استان هرمزگان شهرهایی چندنقشی داریم که می‌توانیم ظرفیت‌های مهم آن‌ها را ارتقا دهیم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای توسعه شهری استفاده کنیم.

شهر لافت دارای هویت بخصوص خود است

محمد محمدحسینی تختی، فرماندار شهرستان قشم هم در ادامه این مراسم اظهار کرد:  شهر لافت قدمت و پیشینه تاریخی خود را مدیون مردم تمدن‌ساز خود است.

فرماندار قشم با اشاره به ظرفیت‌های شهر لافت عنوان کرد: شهر لافت از ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور و گردشگری برخوردار است و لازم است روی این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: شهر لافت دارای هویت بخصوص به خود است و نباید به عنوان کنگ دوم تلقی شود و هرگونه کپی‌برداری از شهر کنگ نادرست است.

محمدحسینی تختی خاطرنشان ساخت: اختلاف نظر درون شورا مشکلی ندارد و بتعث تعامل می‌شود اما اینکه این شورا با آن شورا اختلاف داشته باشد اشتباه است.

مشکل تامین آب شرب شهر لافت

محمد آتشین‌ماه، شهردار جدید لافت هم در پایان مراسم ضمن تشکر از حسن اعتماد شورای شهر لافت گفت: جامعه لافت جامعه‌ای بوده‌است که سال‌ها هوشمند و متمدن زندگی کرده‌است و امروز تمام جوامع دانشگاهی در سطح دنیا به هوشمندسازی شهرها توچه کرده‌اند درحالی که این موضوع سال‌ها قبل در لافت وجود داشته‌است.

وی افزود: این موضوع می‌تواند یک الگو و مدل جدید در سطح کشور باشد و سبک زندگی مردم لافت به همه معرفی شود.

آتشین‌ماه اظهار کرد: ما یک سری چالش‌ها در بافت جدید لافت داریم که یکی از مهم‌ترین این مشکلات تامین آب شرب است.

وی اضافه کرد: مشکل مسکن جوانان لافت و زمین‌های ورزشی نیازمند چمن از دیگر مشکلات شهر لافت است که نیازمند بررسی است.

شهردار لافت گفت: حدود ۵۰۰ سال در تاریخ جزیره قشم را به نام لافت می‌شناختند و این نشاندهنده تاریخ این سرزمین است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول