اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شیر مادر حاوی مجموعه منحصر به فردی از آنتی بادی‌هاست

بر اساس مطالعه جدید دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، شیر مادر هر فرد حاوی مجموعه‌ای منحصر به فرد از آنتی بادی‌ها است که به طور شگفت‌انگیزی در طول شیردهی و در دوران بارداری پایدار هستند.

شیر مادر حاوی مجموعه منحصر به فردی از آنتی بادی‌هاست

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال‌اکسپرس، از آنجایی که ایمنی اولیه کودک توسط آنتی بادی های شیر مادر حفظ می شود، تحقیقات جدید بینشی را در مورد اینکه چرا محافظت در برابر عفونت های مختلف در میان نوزادان متفاوت است و چرا برخی از آنها به بیماری های خاصی مبتلا می شوند، ارائه می دهد.

«تیموتی هَند» نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: « شیر هر فرد دارای مشخصات آنتی‌بادی بسیار متفاوتی با دیگران است. این بدان معناست که اگر شیر مادر نوزاد فاقد آنتی‌بادی‌های خاصی باشند، مانند آنتی‌بادی‌هایی که انتروکولیت نکروزان(بیماری حاد التهابی روده) را دفع می‌کنند، نوزادانشان هرگز ایمنی در مورد این بیماری را دریافت نخواهند کرد.»

این بیماری در نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند 2 تا 4 برابر بیشتر از کودکانی است که با شیر مادر تغذیه می‌شوند.

قبل از بلوغ سیستم ایمنی، نوزادان با آنتی بادی هایی که از طریق جفت مادر و از طریق شیر مادر منتقل می شوند، از باکتری های مضر محافظت می شوند. این آنتی بادی ها به باکتری های روده متصل می شوند و از حمله آنها به میزبان جلوگیری می کنند.

در طول بارداری، سلول های B از روده به غده پستانی می روند، جایی که آنها شروع به ساختن آنتی بادی می کنند. مادر سعی می کند با استفاده از آنتی بادی هایی که برای محافظت از روده خود استفاده می کند، از نوزادش محافظت کند. زنان مختلف زندگی متفاوتی داشته اند، میکروبیوم های متفاوتی دارند و با عفونت های مختلف مواجه شده اند، بنابراین کاملا منطقی است که آنتی بادی های شیر مادر این تنوع را منعکس کنند.

مطالعات دیگر نشان می‌دهد که شیر مادر بهترین غذا برای کاهش احتمال ابتلای نوزاد نارس به انتروکولیت نکروزان است.

در آینده، درک بهتر باکتری‌های خاصی که برای نوزادان نارس در معرض خطر انتروکولیت نکروزان خطرناک‌ترین هستند، می‌تواند به محققان کمک کند تا آنتی‌بادی‌هایی تولید کنند که  به شیر خشک یا شیر مادر اضافه شوند و ایمنی را تقویت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول