اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مانور متهورانه سوخو-35 روسیه نزدیک هواپیمای تجسسی آمریکا

یک جنگنده روسیه با مانور متهورانه یک فروند هواپیمای پیشرفته تجسسی آمریکا را بر فراز خاک سوریه رهگیری کرد.

مانور متهورانه سوخو-35 روسیه نزدیک هواپیمای تجسسی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات آمریکایی از پرواز  یک فروند جنگنده روسیه نزدیک یک هواپیمای پیشرفته تجسسی آمریکا بر فراز خاک سوریه و رهگیری آن خبر دادند.

خبرگزای «آسوشیتدپرس» روز سه شنبه در این زمینه گزارش کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه ظهر یکشنبه پرواز خطرناکی را نزدیک هواپیمای «ام سی -۱۲» آمریکا انجام داد و باعث هراس چهار خدمه این هواپیما شد.

سوخو-۳۵ جنگنده چندمنظوره تک‌ خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست و برای برتری هوایی است. سوخو-۳۵ در ناتو با نام «فلانکر» شناخته می‌شود.

مقامات آمریکایی در زمینه این حادثه گفتند که سوخو-۳۵ روسیه در این ماموریت موفق به رهگیری هواپیمای آمریکایی شد. مقامات نظامی آمریکا این حادثه را تازه ترین رفتار ناامن از سوی جنگنده‌های روسی در منطقه عنوان کردند.

وبگاه نیروی هوایی آمریکا در توصیف این هواپیما نوشته است، ام سی-۱۲ یک هواپیمای دو موتوره با بریا پرواز در ارتفاع متوسط تا پایین است. ماموریت اصلی آن ارائه پشتیبانی اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مستقیم به نیروهای زمینی است.

ام سی-12 فقط یک هواپیما نیست، بلکه یک سیستم کامل جمع آوری، پردازش، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلعات است.

طی دو هفته گذشته در موارد متعدد، جنگنده‌های روسیه نزدیک پهپادهای «ام کیو-۹» پرواز کردند و آن‌ها را فراری دادند. 

یک مقام آمریکایی که مایل به افشای نام خود نبود اظهار داشت که علیرغم این مسئله، هواپیماهای نظامی آمریکا به پرواز بر فراز خاک سوریه برای نبرد با داعش ادامه می‌دهند. تخمین زده می‌شود که  آمریکا حدود ۹۰۰ نظامی در سوریه دارد و افزایش فعالیت نظامی روسیه در سوریه اقدام هماهنگ بین مسکو و دمشق است.

یک مقام عالی‌رتبه وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که کشورش در حال بررسی چندین گزینه برای مقابله با «اقدامات فزاینده خصمانه روسیه» در سوریه است.

پیشتر نیز روسیه با استقرار جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷» جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی آمریکا را حین پرواز در سوریه رهگیری کرده بود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول