اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زمان ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه و هزینه اعزام آن اعلام شد

نام‌نویسی سفر زیارتی به سوریه در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت آغاز شد. وزیر کشور سوریه می‌گوید: امنیت زائران در دمشق را تأمین می‌کنیم.

زمان ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه و هزینه اعزام آن اعلام شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ثبت‌نام سفرهای زیارتی به سوریه آغاز شد و افراد می‌توانند برای تشرف به حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به دمشق اعزام شوند.

هزینه سفر به سوریه ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده و زائران به مدت یک هفته در هتل 5 ستاره در خیابان زینبیه نزدیک حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها اسکان می‌یابند. به گفته سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هر هفته ۸۰ زائر از تهران به دمشق اعزام می‌شوند.

در حال حاضر زائران فقط از تهران اعزام می‌شوند و زائران سایر استان‌ها هم برای تشرف به سوریه باید از ایستگاه پروازی تهران به دمشق بروند. زائران سوریه با توجه به محدودیت‌های موجود فقط در دمشق حضور دارند و به سایر شهرهای این کشور سفر نخواهند کرد. «محمد الرحمون»، وزیر کشور سوریه می‌گوید: امنیت زائران ایرانی در دمشق را تأمین می‌کنیم.

سازمان حج و زیارت از برقراری پرواز به سوریه از امروز خبر داده است؛ در حالی که ثبت‌نام این سفرها به صورت رسمی اطلاع‌رسانی نشده بود و برخی دفاتر زیارتی هم از اعزام‌ها اطلاعی نداشتند.

بر همین اساس، نخستین پرواز سفر زیارتی به سوریه در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت به طور رسمی از سوم مرداد صورت می‌گیرد و زائران با همراهی این کاروان، می‌توانند تاسوعا و عاشورای حسینی را در سوریه عزاداری کنند. نام‌نویسی در کاروان‌ها از طریق دفاتر زیارتی مجاز انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سفر به سوریه از خرداد سال گذشته متوقف شد و اکنون بعد از حدود 14 ماه این سفرها برقرار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول