اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

صدور مجوز فعالیت 6 اقامتگاه بومگردی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: طی سال جاری مجوز ایجاد ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایلام صادر شده است.

صدور مجوز فعالیت 6 اقامتگاه بومگردی در ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: باتوجه به اهمیت و جایگاه اقامت گاه های سنتی و بومگردی ها در جذب گردشگران، طی سال جاری مجوز ایجاد ۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایلام صادر شده است.

وی افزود: برای ایجاد شش اقامتگاه بوم‌گردی در سه شهرستان ایلام، دره‌شهر و چوار که شامل ( مجوز چهار اقامتگاه در دره‌شهر، یک مجوز در چوار و یک مجوز در ایلام) با اشتغالزایی ۲۴ نفر صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان علاوه بر جذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای آن‌ها، موجب ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، می‌توانیم فرهنگ مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم‌های آیینی، لباس‌های سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در مناطق متفاوت استان را به گردشگران نشان دهیم.

شریفی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت فوق‌العاده گردشگری در استان یکی از راه‌های رونق حوزه گردشگری توسعه بوم گردی در شهرستان‌ها و مناطق کمتر شناخته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی نقش اساسی در توسعه پایدار طبیعت‌گردی دارد و در زمان کوتاه بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت‌های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستاها و مناطق نمونه گردشگری ایجاد می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول