اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ابراز نگرانی اعضای کمیسیون کشاورزی از قیمت‌ بالای مرغ در بازار

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: وزارت کشاورزی درصدد است برای واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار که بتوانند زنجیره را تکمیل کنند اقدام کند. اعضای کمیسیون به شدت از وضع بازار مرغ اعلام نگرانی کردند.

ابراز نگرانی اعضای کمیسیون کشاورزی از قیمت‌ بالای مرغ در بازار

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، به تشریح تشریح نشست امروز این کمیسیون  با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان و مسوولان بانک مرکزی، پرداخت و گفت: شرکت امور پشتیبانی دام گزارش کاملی را به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست ارائه کرد مبنی بر این که در دو کشور مقصد 30 تن مرغ وارد شده است. مقرر شد برای تامین کالای اساسی این واردات ادامه داشته باشد.

وی افزود:  وزارت کشاورزی درصدد است برای واردات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار که بتوانند زنجیره را تکمیل کنند اقدام کند. اعضای کمیسیون  به شدت از وضع بازار مرغ اعلام گلایه‌مندی و نگرانی کردند.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: نظر کمیسیون بر این بود که  وضعیت زنجیره بهم ریخته است  باید به شکلی تدبیر کنیم مرغ مادر، جوجه یک روزه  تامین بشود تا بتوانیم 135 میلیون قطعه جوجه ریزی  را در هر دوره داشته باشیم و با کاهش چشم‌گیر تولید مواجه نباشیم .

وی یاد آور شد: باید چاره جویی شود که واحدهای تولیدی را فعال کنیم. مقرر شد از دستگاهای مختلف گزارش تهیه شود تا تصمیم نهایی را در جلسه آتی کمیسیون بگیریم.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: معاون بازرگانی وزارت کشاورزی با ارائه گزارشی استدلال کرد که در مقایسه با سال گذشته برنج بسیار کمتری وارد شده است و این که گفته می شود 2برابر برنجی که مورد نیاز مصرف یک سال  کشور است وارد شده صحت ندارد.


پایان پیام/




پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول