اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

قاضی عسکر: برخی کج‌روی‌ها باعث فاصله گرفتن نسل جوان از معارف دینی شده است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: درخصوص اینکه بعد از ۴۳ سال برخی از جوانان با معارف دینی بیگانه هستند، باید تأمل و ریشه‌یابی کرد و با کج‌روی‌ها مقابله کرد.

قاضی عسکر: برخی کج‌روی‌ها باعث فاصله گرفتن نسل جوان از معارف دینی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ظهر امروز در همایش سالانه بازسازی ستاد عتبات عالیات استان تهران اظهار کرد: توسعه حرم‌ها جزو شعائر الهی و فرهنگ دینی ما و زمینه‌سازی برای تهذیب نفوس است و باید از این ظرفیت‌های بسیار بزرگ بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: میلیون‌ها نفر هر ساله از ظرفیت حج و اماکن مقدس استفاده می‌کنند، همچنین ظرفیت‌های دیگری مثل نماز جمعه، آموزش و پرورش، مساجد و غیره را داریم که باید برای جذب جوانان استفاده کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: درخصوص اینکه بعد از ۴۳ سال برخی از جوانان با معارف دینی بیگانه هستند باید تامل و ریشه‌یابی و با کج روی‌ها مقابله کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه در مراسمات مذهبی نباید دروغ گفته شود، ادامه داد: مداحان در مراسمات باید دقت کنند که حادثه کربلا را صحیح عنوان کنند و عزت واقعه عاشورا به اشتباه به صورت ذلت بیان نشود؛ در مراسم مسلمیه علیرغم تذکراتی که قبل از مراسم داده شده بود، باز هم برخی رفتارهای ناصحیح را مشاهده کردیم. 

وی بیان کرد: مراسمات باید به شکلی باشد که پس از مراسم، فلسفه قیام اباعبدالله(ع) جلوی چشممان باشد و با مفاهیم قیام امام حسین(ع) آشنا شویم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه برائت از مشرکین مهمترین اساس مراسمات مذهبی است، خاطرنشان کرد: در حرم عبدالعظیم(ع) برای زائران سوگندنامه‌ای تنطیم کردیم که زائران هنگام تشرف به حرم مطهر با قرائت سوگندنامه عهد و پیمان ببندند که در مسیر اهل بیت باشند.

حجت الاسلام قاضی عسکر در رابطه پیاده‌روی بزرگ اربعین تاکید کرد: در مسیرهای پیاده‌روی موکب‌های پذیرایی دایر‌ می‌شود که خوب اما فعالیت‌ها فقط صرف برپایی موکب پذیرایی نباشد و در بحث محتوا نیز باید کار کنیم تا پس از مراسم، زائران اربعین به عنوان سفیر تشیع به قدری تاثیرگذار باشند که آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص بحث تبلیغ گفت: اجتماع بزرگ مردم در ورزشگاه آزادی برای اجرای سرود سلام فرمانده فرصت خوبی برای جذب جوانان بود که باید از این فرصت به شکل بهتری استفاده کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اضافه کرد: برخی مداحان با بیان مطالب غیرواقع باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند همانگونه که شعارهای یکی از مداحان باعث تاخیر ایجاد روابط بین دو کشور ایران و عربستان شد.

حجت الاسلام قاضی عسکر در پایان عنوان کرد: فلسفه عزاداری مبارزه با جهل و نادانی است و دشمن شناسی باید جزو مسائل محوری این گونه مراسم‌ها باشد.

پایان پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول