اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: حمله پهپادی اوکراین به سواستوپول خنثی شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور حمله پهپادی اوکراین به شهر بندری سواستوپول در شبه جزیره کریمه را خنثی کرد.

مسکو: حمله پهپادی اوکراین به سواستوپول خنثی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه حمله پهپادی اوکراین به شهر سواستوپول را ناکام گذاشتند.

منابع رسانه‌ای روز یکشنبه (امروز) از بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره حمله تروریستی ناموفق اوکراین به منطقه شبه جزیره کریمه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری‌های اسپوتنیک و رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای ناوگان دریای سیاه و پدافند این کشور توانست حمله پهپادی «تروریستی» اوکراین به شهر بندری سواستوپول را خنثی کنند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، ابتدا دو پهپاد اوکراینی در پاسخ روسیه از بین رفتند و سپس پنج پهپاد دیگر اوکراینی با سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) نابود شدند. روسیه همچنین دو قایق بدون سرنشین اوکراین را نابود کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود، در حمله ناکام اوکراین به سواستوپول هیچ تلفات یا خسارتی از روسیه بر جا نگذاشت.

«میخائیل رازووژایف» فرماندار منصوب روسیه در سواستوپول در پیامی تلگرامی درباره این حمله توضیحاتی داد. به نوشته او، «به هیچ شیء، چه در شهر و چه در حریم آبی (سواستوپول) آسیبی نرسید».

سواستوپول شهری بندری در شبه جزیره کریمه است؛ منطقه‌ای که بعد از همه پرسی سال 2014 از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد اما اوکراین و حامیانش، این همه پرسی را رد کرده و الحاق کریمه به روسیه را «اشغالگری» مسکو خوانده‌اند.

در ماه‌‎های اخیر حملات پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه تشدید شده و مقام‌های کی‌یف  به صراحت از تلاش برای باز پس گیری کریمه خبر داده‌اند اما مسئولان روسیه بارها هشدار داده‌اند که کریمه بخشی از خاک روسیه است و این کشور از همه ابزارهای خود برای دفاع از خاک و تمامیت ارضی روسیه استفاده خواهد کرد.

به رغم هشدارهای شدید روسیه، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی مصاحبه اواسط تیر ماه خود گفت که این کشور از بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین دست نمی‌کشد.

زلنسکی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، تصریح کرد: «با وجود تمام مشکلاتی که در ضد حمله نیروهای اوکراینی وجود دارد، از قصد خود برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه دست نخواهیم کشید».

پایان پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول