اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هدف آمریکا دور کردن ایران از فضای همکاری با کشورهای همسایه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:آمریکا در منطقه به دنبال این است که ایران را از فضای همکاری با کشورهای همسایه دور کند و خط ریلی موازی خط ریلی خواف- هرات را راه بیندازد.

هدف آمریکا دور کردن ایران از فضای همکاری با کشورهای همسایه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل چمندی اظهار کرد: خط ریلی خواف-هرات که به تازگی بهره‌برداری شده است، از جهت افزایش سرعت انتقال کالاهای صادراتی اهمیت زیادی دارد و ایران را به چین متصل می‌کند. احداث خط ریلی خواف- هرات، کشور افغانستان را به آب‌های گرم وصل می‌کند.

وی با اشاره به پیگیریها و تلاش انجام شده برای راه اندازی قطار خواف-هرات طی یکسال گذشته ادامه داد: ۲۲۵ کیلومتر مسیر ریلی با کشور افغانستان وجود دارد که اکنون تا منطقه روزنک رسیده است و حدود ۷۰-۸۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. با راه اندازی این خط در سال امکان جابجایی ۶ میلیون تن کالا وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر ایستگاه روزنک به عنوان ایستگاه پایانی این خط در نظر گرفته شده است و از این ایستگاه به عنوان سکوی بهره‌برداری استفاده می شود و امیدواریم تا ۲ سال آینده، خط ریلی خواف- هرات به طور کامل به بهره برداری برسد.

چمندی گفت: احداث این خط ریلی، مسئله قاچاق سوخت را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است و بدین ترتیب از خسارت‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم افزایش همکاری هایی مانند احداث خط ریلی خواف-هرات با افغانستان مساله آب را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آمریکا در منطقه به دنبال این است که ایران را از فضای همکاری با کشورهای همسایه دور کند و خط ریلی موازی این خط را راه بیندازد؛ و تعلل باعث می‌شد این نقشه آمریکایی‌ها به نتیجه برسد.

چمندی با اشاره به اینکه اکنون نقشه دشمنان نقش برآب شده است، افزود: به محض اینکه صدای سوت قطار در روزنک هرات شنیده شد، رسانه‌های خارجی نسبت به آن واکنش نشان دادند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول