اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چمران:بافت فرسوده در تهران زیاد داریم

رئیس شورای شهر تهران در خصوص معضل مسکن، گفت: مشکل مسکن فقط در تهران نیست بلکه در کل کشور است؛ بافت فرسوده در پایتخت زیاد داریم که نیاز به نوسازی دارد.

چمران:بافت فرسوده در تهران زیاد داریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز گزارشی جلال بهرامی معاون حمل ونقل شهرداری تهران ارائه خواهد کرد البته گفته بودند شاید به جلسه به دلیل مشکلی که پدرشان داشتند نیایند؛ اما الان دیدم که ایشان آمده اند.

وی ادامه داد: حمل نقل عمومی دغدغه اصلی شهر تهران است و جزو اولویت های ماست.

چمران در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه طرحی چند جلسه قبل به شورا  برای بافت فرسوده آمده بود؛ گفت: روی این طرح مطالعاتی صورت گرفت و به اصلاحاتی رسیدیم که امروز مطرح خواهد شد.

چمران اضافه کرد: امروز چند حسابرسی داریم که در دستور کار است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ملاقات با مسوولان قوه قضاییه گفت:  ملاقات با مسوولان بر اساس برنامه ای است که در خدمت اقای اژه ای داشتیم ، قرار بود کارگروه تخصصی تشکیل شود و مباحث مطرح شود و جلسه ای دیروز با معاونت پژوهشی قوه داشتیم و برنامه ها را تنظیم می کنیم. همچنین با رئیس اداره کل ثبت اسناد هم برنامه های داریم.

چمران در خصوص انتصابات در شهرداری تهران گفت: انتصاب قبلا یک ساله بود خود این هم جای بحث دارد که درست است یا نه.  اما امسال قرار شد حکم ها یکساله نباشد و تا پایان دوره است که دیگر زیاد شاهد تغییرات نباشیم البته جابه جایی طبیعی است و دلایل مختلف باشد و نظر شهردار تهران است. 

وی در پاسخ به این پرسش که نظرخواهی از شورا در این زمینه صورت گرفته است، گفت: نظر شورا یک نفر نیست و هر کس یک نظر دارد؛ نظرخواهی نشد و شورا به صورت مستقیم دخالت نمی کند مگر اینکه موضوعی باشد که آن هم نظر مشورتی است.

چمران در خصوص معضل مسکن گفت: مشکل مسکن در تهران نیست در کل کشور است.ما بافت فرسوده زیاد داریم که نیاز به نوسازی دارد. همین خیابان خیام و مجاهدین را ببینید بر خیابان چقدر ساختمان ها درب و داغون است، آبروریزی است و باید بازسازی شود. 

بر اساس این گزارش، علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در عید غدیر تجمعات مختلفی برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره آرمان در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی توسط سازمان ورزش برگزار شد و برنامه دیگری نیز توسط سازمان خدمات اجتماعی برای ۷ هزار کودک کار به همراه خانواده‌های این عزیزان و در برخی از گروه‌ها نیز با حضور ایتام برگزار شد که اقدام حساب شده ای بود و تشکر می کنم که از این اعیاد استفاده درستی می شود. در جشن ۱۰ کیلومتری نیز عیوبی که سال گذشته بود برطرف شد و بیش از همیشه برای حضور مردم و برپایی موکب‌ها بسترسازی شد که جای تقدیر از همه عزیزان در شهرداری تهران و سایر سازمان‌ها مانند سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا وسیما داریم که شبانه روز برای جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر فعالیت داشتند.

وی با اشاره به ساماندهی محوطه چهاراه ولیعصر (عج)، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع ساماندهی چهارراه ولیعصر (عج) خواسته تمامی اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود و با وجود سختی هایی که وجود داشت، با همکاری شهرداری منطقه ۶ و ۱۱ و شرکت های ساماندهی مشاغل و شهربان و حریم بان، هفته گذشته جمع آوری دست فروشان کاملاً انجام شد که به دنبال آن موجی از رضایت‌های مردمی و هنرمندان ایجاد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید شرایط مناسبی برای امرار معاش دست فروشان فراهم کرد، یادآور شد: این هم باید در نظر بگیریم که اگر کسی بخواهد دست فروشی کند؛ زمین به اندازه کافی برای جایگزینی نداریم و نباید حقوق عمومی را نیز زیر پا گذاشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول