اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شهرضا با 7 هزار ورزشکار با کمبود زیرساخت‌های ورزشی روبروست

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: مشکل ورزش شهرضا بیشتر زیرساخت‌ها است کمبودش را در نیاز هیأت‌ها و تیم‌ها به مکان حس می‌کنیم.

شهرضا با 7 هزار ورزشکار با کمبود زیرساخت‌های ورزشی روبروست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حمید صالحی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: ۳۳ ملی پوش اعزامی به مسابقات برون مرزی سال گذشته موفق شدند ۳۱ مدال ارزشمند در میادین المپیک، جهانی، بین‌المللی و آسیایی در رشته‌های بدنسازی، تکواندو، جودو، شنا، کوهنوردی، رزمی و شطرنج ناشنوایان به ارمغان آورند در مجموع در مسابقات استانی و کشوری با اعزام ۳۳۲ تیم ۷۰۰ مدال ارزشمند در کارنامه ورزش شهرضا ثبت شد.

وی گفت: برگزاری ۳۱۱ مسابقه شهرستانی، میزبانی ۲۶ مسابقه استانی و ۱۴ مورد کشوری، اجرای ۲۱ همایش پیاده‌روی، ۴۰ همایش همگانی و فرهنگی، ۱۱ جشنواره، ۹۰ کوه‌گشت و صعود، ۱۵ کارگاه دانش‌افزایی و ۶ دوره داوری و مربیگری از دیگر اقدامات انجام گرفته در یکسال گذشته است.

صالحی بیان کرد: بیش از ۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۷۴ رشته ورزشی در قالب ۵۰ باشگاه خصوصی در ۳۰ مکان ورزشی اعم از مکان ورزشی دولتی، زورخانه، استخر، چمن‌های مصنوعی و طبیعی و خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان سال گذشته فعالیت داشته‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا خاطرنشان کرد: ورزش شهرضا پویا و فعال است و این را از اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های ۴۰ هیأت ورزشی فعال که به صورت روزانه در کانال و سایت اخبار ورزش شهرضا منتشر می‌شود، می‌توان رصد کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان سرانه فضای ورزشی ۳۹ صدم مترمربع است، ۲۸۷ هزارم مترمربع روباز و ۱۰۵ هزارم متر مربع سرپوشیده است با توجه به اینکه از حد مطلوب فاصله زیادی دارد، توجه ویژه به بحث زیرساخت‌های ورزشی بالاخص سرپوشیده که لازمه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی است، اهمیت بسزایی دارد.

صالحی عنوان کرد: مشکل ورزش شهرضا بیشتر زیرساخت‌ها است کمبودش را در این شهرستان حس می‌کنیم چرا که برای تأمین نیاز هیأت‌ها و تیم‌ها به مکان با این کمبود مواجه هستیم، هر چند در برخی شهرستان‌ها شهرداری‌ها اماکن ورزشی زیادی دارند که حمایت می‌کنند اما در شهرضا بیشتر اماکن ورزشی از اداره کل ورزش و در اختیار بخش خصوصی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا گفت: با این بضاعت کم، فعالیت‌ها به همت هیأت‌ها خوب پیش رفته است حتی در برخی از هیأت‌های ورزشی در بحث قهرمانان ملی‌پوش که با هیأت استان بخواهیم قیاس کنیم، وزن بالایی داریم به طوری که در هیأت بدنسازی از ۶ قهرمان برون مرزی ۵ نفر از شهرضا است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول