اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استان زنجان 671 هکتار بافت فرسوده دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان مساحت بافت فرسوده در استان را بیش از ۶۷۱ هکتار اعلام کرد و گفت: 492.5 هکتار از این بافت فرسوده در مرکز استان است.

استان زنجان 671 هکتار بافت فرسوده دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه مشترک بازآفرینی شهری پایدار و شورای مسکن استان که با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی سازی برگزار شد، مساحت بافت فرسوده در استان را   بیش از ۶۷۱ هکتار اعلام و اظهار کرد: سهم شهرستان‌های زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره از مجموع بافت فرسوده به ترتیب ۴۹۲.۵، ۸۳.۹، ۲۲.۸ و ۷۳.۹ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری زنجان در پنج منطقه قرار دارد، افزود: در این رابطه اقداماتی از جمله اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری، تصویب و ابلاغ بسته‌های تشویقی در بافت فرسوده، انجام مطالعات وضعیت سرانه‌های خدماتی موجود در سکونتگاه‌های شهر زنجان، طرح بازآفرینی کوی فلسطین زنجان، ساماندهی کوی فاطمیه، طرح ساماندهی مجموعه اقامتی، خدماتی و گردشگر حاج داداش با مجری‌گری بخش خصوصی و تعریف پروژه محرک توسعه برای کوی وحدت با همکاری شهرداری زنجان انجام شده است.

وی در ادامه با تشریح موقعیت سکونتگاه‌های غیررسمی پنجگانه استان و شهر زنجان که بالغ بر ۴۵۶ هکتار است، افزود: در این راستا ساخت ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکن در محلات هدف بازآفرینی پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی با تشریح پروژه‌های عمرانی احداث و یا بهسازی شده در محلات هدف از جمله احداث مراکز بهداشتی و درمانی، کتابخانه، ورزشی و آموزشی گفت: در این راستا قیر رایگان هم در بین شهرداری‌ها برای پخش در این مناطق توزیع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اجرای پروژه داودقلی- دلجویی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی، پیگیری حلقه‌های میانی در محلات هدف بازآفرینی، ایجاد نخستین دفتر تسهیل‌گری در استان با اولویت‌دهی به مناطق جنوبی شهر، طرح بهسازی و نوسازی کوی نجف آباد، تعریف پروژه‌های محرک توسعه در محلات هدف بازآفرینی و ... را از جمله اقدامات و برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری اعلام کرد.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول