اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| تعداد پرستاران را افزایش دهید

سردبیر پویش «افزایش تعداد پرستاران در مراکز درمانی» گفت: با توجه به کمبود پرستاردر بیمارستان‌ها، همسرم بیشتر از ۱۲ ساعت در بیمارستان می‌ماند و اکثر اوقات هم شیفت‌های نامنظمی دارد.

فارس من| تعداد پرستاران را افزایش دهید

خبرگزاری فارس ؛ فارس من: افزایش تعداد پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مطالبه‌ای است که اخیراً توسط یکی از مخاطبان سامانه تعاملی فارس من به ثبت رسیده است. یاسر همسر یکی از پرستاران در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: «همسرم پرستار بیمارستان شهید رجایی تهران است. با توجه به کمبود پرستار در این بیمارستان شیفت‌های کاری همسرم به‌گونه‌ای شده است که ۱۲ ساعت در بیمارستان و ۱۲ ساعت در منزل است.»

وی ادامه داد: «در بعضی موارد، با توجه به کمبود پرستار، همسرم ۱۶ تا ۲۰ ساعت در بیمارستان مانده است. در نقطه مقابل، به دلیل نامنظم بودن شیفت‌ها گاهی اوقات مجبور به مرخصی اجباری شده است که همین امر سبب کاهش حقوق و مرخصی‌هایش شده است.»

سردبیر پویش با اشاره به انتقال برخی از پرستاران به بیمارستان‌های خصوصی، گفت: «همسرم بارها از عدم برنامه ریزی مناسب در تعیین شیفت‌ها شکایت  کرده و می‌گوید این کار سبب شده تعدادی از همکارانم به بیمارستان‌های خصوصی منتقل شوند؛ حتی دو نفر از دوستانم با ایجاد چنین مشکلاتی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.»

یاسر ضمن انتقاد از وضعیت پرستاران بیان کرد: «وقتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کمبود پرستار مواجه هستیم و از طرفی تبلیغات فراوانی برای مهاجرت پرستاران در فضاهای مجازی صورت می‌گیرد، چرا باید اقداماتی صورت گیرد که آنها را دلسرد کند.»

سردبیر پویش در خصوص کاهش تعرفه‌های پرستاری، اظهار کرد: «همسرم همیشه از مدیریت اجرایی بیمارستان انتقاد جدی داشته است زیرا به گفته همسرم تعرفه‌های پرستاری به جای پرداخت به آنها، صرف انجام امور اجرایی دیگر می‌شود.»

لازم به ذکر است عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خردادماه اعلام کرده بود «امسال شاهد افزایش ۳۵درصدی ضریب ارزش نسبی تعرفه خدمات پرستاری از ۱۴۹۰۰ تومان به ۲۰۱۰۰ تومان خواهیم بود و تعرفه خدمات پرستاری وارد سرانه سلامت شده است؛ بنابراین سقف و کف نخواهد داشت. یعنی هرچه تولید خدمت کیفی کنیم، می‌توانیم از سهم اقتصادی آن بهره مند شویم.»

شما هم اگر با افزایش تعداد پرستاران در مراکز درمانی موافق هستید می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید. در صورتی که تعداد حمایت‌ها به ۱۰۰۰ امضا برسد، پیگیری موضوع از سازمان‌های مربوطه در دستور کار «فارس من» قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول