اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| با بازی مساجد را جوان کنیم

سردبیر پویش گفت: «بازی در مسجد به کودکان کمک می‌کند تا به صورت طبیعی و با لذت به فضای مسجد عادت کنند. از طریق بازی، کودکان با آداب و رسوم مرتبط با نماز، خواندن قرآن و دیگر عبادات آشنا می‌شوند.»

فارس من| با بازی مساجد را جوان کنیم

خبرگزاری فارس؛ فارس من: پویشی در سامانه فارس من تحت عنوان «بازی؛ راهکاری برای مسجدی کردن کودکان»  ثبت شده است. این پویش به دنبال تحکیم پیوند کودکان با مساجد از طریق بازی است و توانسته‌ است بیش از ۱۰۰ امضاء جمع کند.

مجید رحیمی زاده سردبیر پویش بیان کرد: «بازی یکی از روش‌های مؤثر و جذاب برای آموزش و پرورش کودکان است. کودکان به دلیل شرایط سنی به شدت از محیط تاثیرپذیر هستند. برای سرگرمی و پرورش کودکان چه محیطی بهتر از مسجد می‌توان یافت که فضای سالمی داشته و قابل کنترل و مدیریت باشد. بازی در مسجد به کودکان کمک می‌کند تا به صورت طبیعی و با لذت به فضای مسجد عادت کنند. از طریق بازی، کودکان با آداب و رسوم مرتبط با نماز، خواندن قرآن و دیگر عبادات آشنا می‌شوند. برخی از بازی‌ها می‌توانند شبیه‌سازی کننده عبادات باشند و به کودکان کمک کنند تا با روال و آداب صحیح آن‌ها آشنا شوند.»

او که خود صاحب دو فرزند ۲ و ۹ ساله است گفت: «یک روز که به همراه پسرم به مسجد رفته بودیم، پسرم به جهت روحیه بازیگوشی که کاملا طبیعی است سر و صدا کرد. پیرمردی که مسئول مسجد بود با تندی با فرزندم برخورد کرد و در جواب اعتراض من گفت اگر پسر پیامبر(ص) هم باشد با او برخورد می‌کنم! به راستی این چه نوع رفتاری است؟ این با کدام سیره و روش پیامبران و ائمه مطابق است؟ این کارها سبب زدگی کودکان و نوجوانان از مساجد می‌شود.»


نمونه طرح بازی در مسجد فائق

البته در سال‌های اخیر برنامه‌های متنوع مسجدمحور در سطح کشور افزایش یافته ‌است؛ برنامه‌هایی مانند کلاس‌های آموزش خطاطی، قرآن، سرود و بازی‌های گروهی و ورزشی و... که توسط کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج صورت می‌گیرد. سردبیر پویش در این خصوص گفت: «بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی طرح‌های موفقی را در سطح کشور اجرا کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها الگوبرداری کرده و به صورت یکپارچه ساماندهی کرد؛ منتهی این برنامه‌ها نیاز به بودجه دارد.»

پیش از این نیز حجت‌الاسلام علیزاده معاون سیاسی سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفته بود: «امام جماعتی که دستش خالی باشد، نمی‌تواند همه‌کاره باشد و جوانان را جذب کند. برای همین هر مسجدی که هیأت‌ امنای قوی و منابع درآمدی خوب دارد، رونق داشته و کار‌های بزرگ انجام می‌دهد.»

این پویش در صورتی که بتواند ۱۰۰۰ امضاء دریافت کند، در دستورکار پیگیری فارس من از مراجع ذیربط قرار خواهدگرفت.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول