اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور پاکستان +فیلم

«رضا امیری‌مقدم» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد امروز استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهور پاکستان کرد.

تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس جمهور پاکستان +فیلم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رضا امیری‌مقدم» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد امروز (پنجشنبه) ۲۲ تیر ماه در دیدار با «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

 

 

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و پاکستان تأکید کرد و خواستار فعال‌ کردن بازارچه‌های مرزی شد. 

رئیس جمهور پاکستان پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات و چالش‌های کمبود انرژی در پاکستان، آمادگی کشورش را برای اجرای خط انتقال گاز از ایران به پاکستان اعلام کرد و گفت: زمینه این کار فراهم شده است.

«رضا امیری‌مقدم» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد ۱۷ خرداد ماه به منظور تصدی این سمت وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.۲۲ فروردین ماه سالجاری رضا امیری‌مقدم به همراه ۶ سفیر تازه منصوب شده با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کرد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان دوم تیر ماه در دیدار با «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرده بود. در آن دیدار دو طرف بر توسعه همکاری‌ها از جمله در حوزه تجارت تأکید کرده بودند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جمع اعضای اتاق بازرگانی و صنایع اسلام‌آباد، بر ضرورت تکمیل خط لوله گاز ایران و پاکستان تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

 رضا امیری‌مقدم به جای «سید محمدعلی حسینی» سفیر پیشین ایران در اسلام آباد به این سمت منصوب شده است. وی دارنده مدرک دکترای روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه تهران بوده و معاونت مدیرکل عربی و آفریقای شورای عالی امنیت ملی را نیز برعهده داشته است.

۲۸ اردیبهشت ماه سالجاری با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان (پلان به جیوانی) افتتاح شد. رئیس جمهور همچنین در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در منطقه مرزی پیشین-مند اقدام به افتتاح بازارچه مرزی ایران و پاکستان کرده و ۱۳ پروژه صنعت برق استان سیستان و بلوچستان را به صورت همزمان در سطح استان افتتاح کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان، پس از مراسم مشترک افتتاح بازارچه مرزی پیشین-مند در دیدار «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، با اشاره به اراده دولت جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با همسایگان، بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و ساخت ۷ بازارچه مرزی و تبادل برق بین ایران و پاکستان را جلوه دیگری از همکاری‌های خوب و زمینه‌ساز تحکیم روابط دو کشور دانست و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای تبادل انرژی بین ایران و پاکستان وجود دارد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه سطح روابط تجاری ایران و پاکستان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با پاکستان در بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی، کشاورزی و علم و فناوری تأکید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول