اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سفر رئیس‌جمهور الجزائر به چین پس از دیدار اخیر با پوتین

بعد از دعوت رئیس‌جمهور چین از «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر، وی هفته آینده برای سفر رسمی و پنج روزه عازم پکن می‌شود.

سفر رئیس‌جمهور الجزائر به چین پس از دیدار اخیر با پوتین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین از سفر رسمی رئیس‌جمهور الجزائر به پکن طی هفته آینده خبر داد.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه (امروز) گفت که عبدالمجید تبون به دعوت رئیس‌جمهور شی جین پینگ، سفری پنج روزه به چین خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سفر تبون پس از آن صورت می‌گیرد که الجزائر و چین نوامبر سال گذشته میلادی یک توافقنامه راهبردی پنج ساله برای تقویت ارتباطات و روابط دوجانبه امضا کردند.

بنا بر رویات این رسانه، توافق پنج ساله الجزائر و چین بر اقتصاد، کشاورزی، انرژی، فناوری، فضا و فرهنگ تمرکز دارد. چین و الجزائر روابط خود را به یک مشارکت استراتژیک جامع با تجارت دوجانبه سالانه حدود 7 میلیارد دلار ارتقا داده‌اند.

سفر رسمی عبدالمجید تبون به پکن در شرایطی انجام می‌گیرد که تحرکات دولت الجزائر برای بهبود روابط با چین و روسیه ادامه دارد و این کشور آفریقایی خواهان عضویت در «بریکس» است.

بریکس (BRICS)  نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است.

رئیس‌جمهور الجزائر سال گذشته در توضیح چرایی درخواست کشورش برای عضویت در بریکس به خبرنگاران گفته بود این اقدام الجزائر را قادر خواهد ساخت که از مشارکت در «منازعات دو قطبی» پرهیز کند.

عبدالمجید تبون علاوه بر بهبود روابط با چین، روابط خوب الجزائر با روسیه را حفظ کرده و ماه گذشته سفری رسمی به روسیه داشت. رئیس‌جمهور الجزائر در این سفر گفت که الجزائر برای عدم همراهی با روسیه تحت فشار کشورهای غربی قرار دارد.

رئیس‌جمهور الجزائر  به منظور حضور در نشست «آفریقایی-روسی» در سن پترزبروگ، وارد مسکو پایتخت روسیه شد و در پایتخت روسیه مورد استقبال «ولادیمیر پوتین» قرار گرفت.

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای الجزائری خود گفت که رابطه با الجزائر برای روسیه، «مهم» و «راهبردی» است. ولادیمیر پوتین در این خصوص به امضای توافق «شراکت راهبردی فراگیر» میان دو کشور اشاره کرد و آن را برای گسترش روابط دو طرف بسیار با ارزش دانست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول