اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بی‌توجهی مادر باردار کرمانی به توصیه پزشکان جان نوزادش را گرفت

مادر باردار کرمانی پس از مراجعه به مرکز درمانی در شهداد علی‌رغم توصیه پزشک برای انتقال به مراکز درمانی کرمان برای زایمان از مرکز بهداشتی خارج می شود؛ این ماجرا متاسفانه منجر به مرگ نوزاد می‌شود.

بی‌توجهی مادر باردار کرمانی به توصیه پزشکان جان نوزادش را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، روز گذشته چهارشنبه خانم بارداری با علائم درد زیر شکم به مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهداد مراجعه می‌کند که پس از معاینه توسط مامای کشیک و با توجه به علائم زایمان زودرس، درخواست ارجاع فوری با آمبولانس از مرکز صادر می‌شود.

اما مادر باردار با بی‌توجهی به توصیه‌های پزشک و با ثبت رضایت‌نامه کتبی از مرکز درمانی خارج می‌شود.

پس از مدتی درد زایمان وی تشدید می‌شود و در مسیر حرکت به سمت مرکز درمانی و کنار خیابان مجبور به وضع حمل می‌شود و با توجه به نبود شرایط مناسب  بهداشتی و عدم حضور ماما متأسفانه نوزاد جان خود را از دست می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در توضیح این اتفاق به خبرنگار فارس در کرمان گفت: متاسفانه خانم مذکور پس ازاینکه توسط مامای کشیک مرکز جامع سلامت شهداد مورد معاینه قرار می‌گیرد و از شرایط خود مطلع می‌شود به دلایل شخصی از اعزام امتناع می‌کند.

وی افزود: مامای کشیک خطرات دیر رسیدن و اینکه اعزام کاملا رایگان است و حتی ماما نیز همراه بیمار در آمبولانس خواهد بود را به مراجعه کننده توضیح می‌دهد تا مادر به مرکز درمانی اعزام شود اما موفق نمی‌شود.

وحیدرضا برهانی‌نژاد ادامه داد: ماما ساعت ۱۸ با زائو تماس می‌گیرد تا جویای حال او شود که وی اعلام می‌کند که هنوز به کرمان نرفته و به زودی به تنهایی حرکت می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در ساعت 19 نیز دوباره با زائو ساعت تماس گرفته می‌شود، توضیح داد:در این ساعت زائو به منطقه سیرچ رسیده و دچار مشکل  می‌شود. ماما بلافاصله با پایگاه اورژانس ۱۱۵ سیرچ  تماس می‌گیرد و اورژانس  با سرعت در محل حاضر شده و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه قبل رسیدن اورژانس زایمان انجام و نوزاد فوت شده بود و زائو با علائم حیاتی پایدار به بیمارستان افضلی پور اعزام می‌شود.

برهانی‌نژاد در پایان گفت: با توجه به اینکه ارایه خدمات بهداشتی درمانی در مناطق شهری با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در قالب پزشک خانواده، وظیفه مرکز بهداشت می‌باشد و خدمات مناسب مطابق  با دستورالعمل های وزارتی ارائه می شود، تقاضا دارم حتما به توصیه های کادر بهداشتی درمانی عمل کرده و با  عدم تمکین از دستورات سلامت خود و خانواده را به خطر نیاندازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول