اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برای «احمدرضا احمدی» یار و یادگار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور پیامی، درگذشت احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده کودک و نوجوان و نمایشنامه‌نویس را تسلیت گفت.

برای «احمدرضا احمدی» یار و یادگار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور پیامی درگذشت احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده کودک و نوجوان و نمایشنامه‌نویس را تسلیت گفت.

در پیام مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است: ۸۳ بهار پرنور گذشت تا شاعر گل‌های شمعدانی و اطلسی به ابدیت و صاحب نور پیوست.

او نه تنها یکی از شاعران تأثیرگذار بعد از نیما و یکی از خوش ذوق‌ترین‌ها و موثرترین‌ها در ادبیات و سینمای ایران بود بلکه بیش از همه، با بیش از ۲۰ کتابی که از خود برای کودکان به جای گذاشت و مجموعه‌ جاودانه‌ صدای شاعر، تعلق خاطر خود را به دنیای کودکان و نوجوانان ایران نشان داد.

با قلبی آکنده از اندوه برای دختر و همسر هنرمندشان و خانواده بزرگ ایران تسلی خاطر و تشفی وجود می‌طلبم و به یادشان، اندکی از همان بذر عشق که در نهان و نهاد کودکان این سرزمین به یادگار گذاشت را با زبان خودش زمزمه می‌کنیم:

«مرا بکارید/ من اکنون بذری درستکار گشته‌ام/ مرا بر الوارهای نور ببندید/ از انگشتانم برای کودکان مداد رنگی بسازید/ گوش‌هایم را بگذارید/ تا در میان گلبرگ‌های صدا پاسداری کنند/ چشمانم را گل‌میخ کنید/ و بر هر دیواری/ که در انتظار یادگاری کودکی‌ست بیاویزید/ در سینه‌ام بذر مهر بپاشید/ تا کودکان خسته از الفبا/ در مرغزارهایم بازی کنند/ سخنی نوشتم که دیگران/ با آرامش بخوانند/ من اکنون بذری درستکار گشته‌ام/ مرا بکارید/ در زمینی استوار جایم دهید»

حضور و فعالیت او در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرشور، دغدغه‌مندانه و اثرگذار بود و خانواده کانون دعای خیر خود را بدرقه راه آن هنرمند پیشکسوت می‌نمایند. یادش گرامی و راهش روشن.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول