اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان 10 روستای هدف گردشگری دارد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 10 روستا در استان طرح مصوب تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری دارد، گفت: از بین 10 روستا، طرح مورد نظر برای در چهار روستای«درسجین، گلابر، خوئین ، ویر» تهیه شده و این طرح برای سه روستای شیت، علم کندی و حاج سیران در دست تهیه است.

زنجان 10 روستای هدف گردشگری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روستاهای هدف گردشگری و اقدامات انجام شده در این حوزه همواره جزو جذابیت‌های شهرنشینی بوده است در این رابطه بنیاد مسکن استان برنامه گردشی به یکی از این روستاها را برای خبرنگاران زنجان تدارک دیده بود که «درسجین» نام دارد.

این روستا که دارای بافت باارزش است و جزو 10 روستای دارای مصوبه برای تبدیل به روستای هدف گردشگری است از توابع شهرستان ابهر است.

رضا خواجه‌ای، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در حاشیه این سفر در نشست خبری با خبرنگاران اقدامات این بنیاد را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد و گفت: استان زنجان 10 روستای هدف گردشگری دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح هدف گردشگری در چهار روستای درسجین، گلابر، خوئین ، ویر خبر داد و افزود:  طرح مورد نظر در سه روستای شیت، علم کندی و حاج سیران در دست تهیه است و روستاهای ولیدر، چپدره و ماری نیز مصوبه دفتر مرکزی را دارد.

وی تصریح کرد: طرح گردشگری به صورت 100 درصدی در روستای درسجین که سابقه 700 ساله دارد، عملیاتی شده و کل واحدهای این روستا دارای سند است.

خواجه‌ای تاکید کرد: این روستا جاذبه‌های گردشگری دارد که 85 فقره تسهیلات بهسازی مسکن برای ساکنان پرداخت شده و طی چند سال در این روستا یک میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه مطالعه طرح هادی در ۱۰۰درصد روستاهای هدف انجام شده است اظهار کرد: بنیاد مسکن مطالعات طرح هادی را در ۷۱۰ روستا تا البته در فازهای مختلف عملیاتی کرده است .

وی  از اجرای طرح هادی در ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار بر اساس موقعیت روستاها خبر داد و گفت: بر اساس طراحی انجام شده برای طرح‌های روستایی این طرح‌ها هر ۱۰ سال یک بار بازنگری خواهد شد که این بازنگری در ۱۴۰ روستا انجام و برای بازنگری در ۱۲۰ روستا در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده است.

خواجه‌ای موفقیت اجرای طرح‌های هادی در روستاها را نیازمند مشارکت ساکنان دانست و افزود: پیشبرد این طرح‌ها نیازمند همیاری فرمانداران، دهیاران و بخشداران نیز است هر چند بنیاد مسکن با روستاییان عجین شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از مجموع ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی روستایی ۵۸ درصد مقاوم سازی شده است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۱۰ همه واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی به راحت‌ترین صورت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این تسهیلات با بازپرداخت 20 ساله و زنجیره‌ای بدون سود و کارمزد 4تا 5 درصد و در مجموع راحت‌ترین حالت پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه ۱۵۳ روستای استان زنجان در معرض گسل زلزله قرار دارند، افزود: از مجموع ۱۸هزار و ۷۰۰ واحد روستایی در این روستاها ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم‌سازی شده و مقام‌سازی ۱۰۰درصدی این واحدها نیاز به فرهنگ ‌سازی دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صدور ۸۳ درصدی سند مالکیت برای واحدهای روستایی و کسب رتبه برتر در این حوزه اشاره و تصریح کرد: زنجان در چند سال گذشته در مقاوم‌سازی هم جزو رتبه‌های برتر بوده است.

وی از آسفالت‌ریزی ۴۰۵ هزار متری در راه‌های روستایی در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای آسفالت در 200 روستا برنامه‌ریزی شده که با ابلاغ اعتبارات آسفالت‌ریزی سال جاری، انقلابی در این حوزه روی خواهد داد.

خواجه‌ای آمارهای روستاهایی که طرح هادی در فازهای مختلف در آن‌ها اجرا شده را ۴۵۰ روستا اعلام کرد و افزود: درسجین از جمله روستاهایی است که طرح هادی به صورت ۱۰۰درصدی در آن اجرا شده است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول