اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| شیوخ شوش تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا را ممنوع اعلام کردند

شیوخ، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شهر حر شوش با قرائت تعهدنامه اخلاقی اجتماعی هرگونه حمل سلاح سرد و گرم و تیراندازی در آیین‌های جشن و عزاداری در این شهر را ممنوع اعلام کردند.

فارس من| شیوخ شوش تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا را ممنوع اعلام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی خواستار برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز و جمع‌آوری اسلحه‌های بدون مجوز در خوزستان شدند. این کمپین با عنوان «لزوم جمع‌آوری اسلحه‌های غیرمجاز در خوزستان » در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مقابله با رسم غلط تیراندازی در آیین‌های عزاداری و شادی در خوزستان امروزه به یکی از دغدغه‌های اساسی مسوولان تبدیل شده است چرا که این تیراندازی‌ها همواره آسیب‌های مالی و جانی فراوانی را برای شهروندان خوزستانی به همراه داشته است.

در همین راستا پویش نه به تیراندازی و نه به اسراف در مراسم شهر حر با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسوولان دستگاه قضایی و بزرگان قبایل و طوایف امروز در مسجد جامع شهر حر برگزار شد.

شیوخ، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان شهر حر شوش در این نشست تعهدنامه اخلاقی اجتماعی برای ممنوعیت هرگونه حمل سلاح سرد و گرم و تیراندازی در آیین‌های عزاداری و عروسی دادند و همچنین بر لزوم پرهیز از اسراف در مراسم‌ در این شهر تاکید کردند.

شیوخ شهر حر در تعهد اخلاقی اجتماعی تاکید کردند هر گونه تیراندازی و حمل سلاح گرم و سرد در تمام مراسم فاتحه خوانی و عروسی ممنوع است ضمن اینکه چنانچه در مراسمی تیراندازی شد، همه بزرگان باید این مراسم را ترک کنند.

همچنین بزرگان و معتمدان شهر حر هرگونه اسراف در مراسم‌ را مورد انتقاد قرار دادند و تصریح کردند که هرگونه پذیرایی از هرنوع میهمان برای نهار و شام در مراسم فاتحه خوانی به غیر از میهمانان راه دور ممنوع است ضمن اینکه رسوم دعوت برای صرف شام در هفتم و چهلم میت نیز ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ابتدای سال جاری نیز سران، شیوخ، معتمدین و نخبگان شهر الوان(عبدالخان) و روستاهای این منطقه نیز ضمن محکومیت تیراندازی در مراسم عزا و عروسی، بر جلوگیری از انجام این رسم غلط تاکید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول